Diskuse k článku: Gerloch ústavním soudcem nebude, senátoři jeho kandidaturu neschválili

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 235
  • Poslední: 21.3. 2019 23:30
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Haraším 21.3.2019 19:49

https://nazory.aktualne.cz/komentare/nezvoleni-gerlocha-ustavnim-soudcem-je-zemanovou-porazkou-a/r~538eb6a84ba111e9b2a00cc47ab5f122/

J. Hrzal 21.3.2019 11:18

Hradní chobotnička přišla, alespoň prozatím, o chapadélko. Ale nedělejme si iluze, už samozřejmě usilovně hledá jiné.

P. Haraším 21.3.2019 9:29

to zas bude štěkotu, že ten, kdo se laskavě nechá podrbat zemákem má teď problémy v profesním životě...to zas bude zemanofské kňů

O. Dvořák 21.3.2019 8:35

Senátu narostl Ústavní hřebínek, myslí si, že si sám sobě bude navrhovat kandidáty k odsouhlasení, asi... Senát může vyslovit nesouhlas, avšak pouze nesouhlas odůvodněný. Důvody, které uvádějí jsou zcela nedostatečné k odmítnutí kandidáta. Není mezi nimi jediná závažná skutečnost, anebo vážný důvod. Je to jen snůška účelových tvrzení, bez nějakého racionální odůvodnění proč prof. Gerlocha odmítnout. Je to špičkový profesionál s maximální možnou kvalifikací. Senát nemá nic, krom jakési společné nevole bez zjevného důvodu. Odmyslíte-li si osobní zášť vůči prezidentovi. Odmítnutí musí být zdůvodněno, už z úcty ke kandidátovy, který v dobré víře přijal návrh na jmenování a chce znát skutečné důvody a ne nějaké vytáčky a trapné politické floskule o komunistické minulosti anebo formálních nedostatcích kandidatury.

P. Kohoutek 21.3.2019 8:41

I když zde budeš tapetovat x krát výplody své fantazie, tu tvojí odůvodněnost si může nacpat víš kam. Prostě senát schvaluje/neschvaluje, tečka.

J. Sýkora 21.3.2019 10:58

A Mildovi Zemanů místo hřebínku narostlo vole, takže si myslí, že mu do zádele poleze každý a že si může svoje oblizovače jmenovat nejenom kancléři nebo premiéry a ministry ale i ústavními soudci.

A ono to nefunguje.

M. Valenta 21.3.2019 8:19

Viva senát.

K. Novák 21.3.2019 8:17

To zase bude ten dement na Hradě řádit. Bude se muset vyplakat Jaromíru Soukupovi na rameno.

A. Devátý 21.3.2019 8:38

A další dement tady zvrací Nováku.

P. Vacek 21.3.2019 23:30

Tak nejez zkažené potraviny demente 9.

P. Harabaska 21.3.2019 8:16

Senátorům vadí, že byl u komunistů. Měli by požadovat odstoupení prezidenta, ten byl u komunistů taky. A SOUDr. Zima - rektor KU - byl u komunistů taky. Je pro mne vždy záhadou, proč u někoho členství u komunistů vadí a u někoho ne. To by měli soudruzi antikomunisté vysvětlit, abychom netápali.

M. Valenta 21.3.2019 8:21

Kdyby to šlo tak by senát Zemanovo odstoupení jistě požadoval - bohužel to tak jednoduše jako s Gerlochem nejde.

P. Haraším 21.3.2019 8:13

citace...

I proto vyniká současný výsledek hlasování v Senátu jako hlas odpovědnosti a obezřetnosti. Jako bezpochyby hlas rozumu. A vítězství nad podivnými manýry Miloše Zemana a jeho mocenskými čachry...

F. František 21.3.2019 7:50

Když někoho nechtějí senátoři, kterého by měli schválit , tak je to OK. Když nechce někoho jmenovat President tak ho chtějí málem ukamenovat. To je ta hnusná havlojedná pravdoláskařská prý demokracie. Říkám vám to furt. JDĚTE K EU VOLBÁM!!!! JINAK TAM NAVOLÍ HAVLOJEDI SVÉ VÍTAČE!!!

P. Haraším 21.3.2019 8:06

jo, fanouši, ústava se musí dodržovat i ten russký nejapný to musí a pokud se mu nelíbí postup Senátu, tak může třeba obrátit se na soud, ale ne na ten v Kremlu...

F. František 21.3.2019 7:47

Nic jiného ho než pomsta Zemanovi. Nic jiného v tom nehledejte.

J. Hrzal 21.3.2019 11:12

Pouze pragmatické rozhodnutí. Na mstivost tu má patent pan prezident. Vzhledem k počínání Zemanovy kliky ve vztahu k (nejen) ústavním soudcům je jen správné, že pan Gerloch jím nebude. Vždyť se nic neděje, jsou další kandidáti. Hradní chobotnička jen, prozatím, nebude mít nové chapadélko. Ale už ho hledá :-)

J. Sýkora 21.3.2019 7:12

Tak se mi zdá že hradní pantáta a jeho poskoci neunesli svobodnou demokratickou volbu svobodně a demokraticky zvolených senátorů...

:-)

O. Dvořák 21.3.2019 2:37

Pravomoc jmenovat soudce Ústavního soudu náleží primárně Prezidentu republiky, výběr kandidátů je výhradně jeho pravomoc. Senát se jmenováním vyslovuje souhlas. Nepodílí se na výběru. Může vyslovit nesouhlas, k tomu je však potřeba závažných důvodů. Nejde o libovůli, protože v praxi by znamenala rozdělení pravomoci jmenovat, což je v rozporu s Ústavou. Institut souhlasu znamená, že Senát se jmenováním odmítne vyslovit souhlas pouze v případě, že nalezne závažné skutečnosti, které jmenování brání. Jsem toho názoru, že Senát své odmítnutí dostatečně nezdůvodnil, důvody, které uvádí jsou povrchní a účelové. Senát chtěl zpochybnit morální integritu a kvalifikaci kandidáta a ve skutečnosti zavdal důvod k pochybám o integritě a kvalifikaci vlastní. Senátoři se měli především ptát, existují, nalezli jsme závažné důvody, pro které souhlas odepřít, anebo jsme záměrně přehlédli implicitní důsledky formulace Ústavní procedury a rozšířili si tím de facto svou pravomoc vně Ústavního rámce?

O. Dvořák 21.3.2019 3:51

Ještě na smířlivou notu. Senát je poradní orgán, rozhoduje formou doporučení. Zamítnutí, nesouhlas, je rovněž doporučující. Nedílnou součástí rozhodnutí Senátu je důvodová zpráva, která osvětluje a vysvětluje povahu rozhodnutí. O obsahu důvodové zprávy k rozhodnutí je potřeba stejného souhlasu, jako k rozhodnutí samotnému. Důvodová zpráva je podkladem pro pochopení rozhodnutí. Důvody jsou nezbytné, bez nich je rozhodnutí nulitní, neúplné. Názory jednotlivých senátorů nestačí, je potřeba shodnout se na souhrnném znění důvodů, které k rozhodnutí vedly. Ty je potom možno posuzovat, a případně i rozporovat. Jejich hlavní význam spočívá v poradní povaze, jsou esencí senátní moudrosti. V tomto případě spíše senátní trucovitosti.

O. Dvořák 21.3.2019 4:17

Otázka vlastně zní, zabraňuje nevyslovení souhlasu Senátem ve jmenování? Senát nemusí vyslovit souhlas, jeho názor je však nezávazný. Nemá sílu veta. Je doporučujícím institutem s neformální váhou.

O. Dvořák 21.3.2019 4:36

Musím se opravit. Senát má právo veta. (2) Soudce Ústavního soudu jmenuje prezident republiky se souhlasem Senátu. Hmm, vidíte, co nedostatečně zdůvodněné rozhodnutí udělá s úvahami o jeho pravomocech. Když se budu držet zpět, tak řeknu, že ty důvody jsou směšné. A Senát zaujatý. Rozhodil jsem tu pár argumentů, ať si to přeberou chytřejší.

O. Slejsarová 21.3.2019 5:35

To je ale nadutost.

J. Sýkora 21.3.2019 7:14

Blábol.

Prezident NAVRHUJE, senát POTVRZUJE.

Nikde ani slovo o tom že by "prezident JMENOVAL".

Přečtěte si laskavě Ústavu v původním Ovcofňukem necenzurovaném vydání.

O. Dvořák 21.3.2019 7:38

Článek 62Prezident republiky

e) jmenuje soudce Ústavního soudu, jeho předsedu a místopředsedy,

(o Senátu ani slovo)

Článek 84

(2) Soudce Ústavního soudu jmenuje prezident republiky se souhlasem Senátu.

Se souhlasem, nikoliv s předjednáním, anebo za spolupráce, společně s. Se souhlasem, což znamená, že akt jmenování přináleží prezidentu, k čemuž potřebuje souhlas Senátu. Senát ani nevybírá ani jinak nezasahuje do jmenování jako takového, pouze souhlasí / nesouhlasí. Když souhlasí, není problém. Když nesouhlasí, měl by uvést důvody, protože v opačném případě jde o zvůli a zásah do pravomoci prezidenta jmenovat. Praktický přesun anebo přivlastnění si rozhodování kdo bude předložen k "odsouhlasení". Jenže to je práce prezidenta, a Senát do jeho výběru nemá co zasahovat, může až ex post nesouhlasit anebo souhlasit. Odůvodněně. Jinak je se celý souhlas stává pákou, kterou předem ovlivňovat prezidenta v jeho výběru kandidátů. Což Senátu nepřísluší.

P. Kohoutek 21.3.2019 8:38

Tak odůvodněně, on je senát jako nějaký správní úřad, jó? Co se tady jeden nedoví...

J. Sýkora 21.3.2019 10:57

A ve kterém paragrafu Ústavy je to o tom senátním odůvodnění nejmenování?

:DDD

O. Dvořák 21.3.2019 12:34

Proceduru jmenování Ústavního soudce upravují ony dva řádky Ústavy. Vše ostatní se musí systematicky domýšlet. Ústava je úsporný dokument, nepíše se v ní, co je možno dovodit výkladem.

P. Haraším 21.3.2019 7:43

Gerloch neprošel, byl shledán nevhodným...

F. František 21.3.2019 7:53

A když někoho nechce jmenovat president, tak porušuje ústavu atd. A OHROŽUJE DEMOKRACII V ZEMI.. ZASE DVOJÍ METR.

Najdete na Lidovky.cz