130 let

Hamiltonova noční výzva

Česko

V premiéře F1 pod umělým osvětlením v Singapuru hodlá britský pilot McLarenu získat zpět náskok

SINGAPUR Na jedné straně Lewis Hamilton, kterého prý nezdrtilo nepříznivé rozuzlení kauzy s penalizací ze Spa a je plný odhodlání získat ztracený náskok.

Proti němu smečka soupeřů v čele s Felipem Massou z konkurenčního týmu Ferrari. Brazilec má čtyři podniky před koncem mistrovství světa o jediný bod méně.

A k tomu všechny čeká závod na novém, a tudíž nevyzkoušeném městském okruhu v Singapuru, kde se jubilejní, osmistá Velká cena formule 1 pojede poprvé v historii pod umělým osvětlením.

Bude to drama pod reflektory. A výzva pro všechny piloty.

Navíc podle předpovědí je padesátiprocentní šance na prudký déšť. Odborníci tipují, že to všechno nahrává mclarenům.

„Já mám výzvy rád,“ řekl Hamilton. V dešti už prokličkoval k vítězství letos v Monaku a je považován za velký talent v jízdě na vodě. Ostatně i „mokrý“ závěr závodu ve Spa zvládl nejlépe a z prvního místa na třetí jej odsunula až kontroverzní penalizace za zkrácení trati při pokusu o předjetí Kimiho Räikkönena. Třiadvacetiletý Hamilton má nyní obrovskou motivaci. Do Singapuru přicestoval v úterý a hned, bez jakékoliv známky nervozity, začal žertovat s fanoušky na exkluzivní přivítací party.

„Jsem připraven. Případ ze Spa už je za mnou. Lidé možná čekají, že z toho budu zdrcený, ale mně už je úplně jedno, jak to skončilo,“ uvedl. V Singapuru teď chce vyhrát bez jakýchkoliv nejasností. „Tentokrát to bude bez debat,“ vyhlásil.

V jeho prospěch hovoří i to, že stáji Ferrari se zatím letos nepodařilo najít nejvhodnější pneumatiky na mokro. A večer, kdy teploty na trati budou rychle klesat a podmínky se změní, to může hrát zásadní roli. Navíc stejně jako na dalších městských okruzích v Monaku a ve Valencii, bude i zde důležitá kvalifikace, třebaže v ulicích Singapuru je víc šancí na předjíždění.

Massa by raději sucho „Samozřejmě bych byl radši, kdyby bylo sucho,“ přiznal Massa, který má v souvislosti s deštěm špatné vzpomínky například na britskou Grand Prix, v níž skončil třináctý. „Ale i na mokru jsme schopni zajet dobrý závod. Mým úkolem je dojet před Hamiltonem,“ prohlásil.

Za ním je se ztrátou třinácti bodů Polák Robert Kubica z týmu BMW-Sauber, čtvrtý Räikkönen ztrácí na první místo už 21 bodů. Šancí na obhajobu titulu se ale ještě nevzdal, byť po havárii a „nule“ ze Spa jsou jeho naděje spíše teoretické. „Večer jsem vždycky v největší formě, Singapur je pro mě ideální místo,“ pochvaloval si finský pilot večerní termín závodu.

Hamilton ale nezvyklý čas startu považuje za možná většího soupeře než všechny ostatní. „Přestože se tady jezdí až večer, nemůžeme si zvykat na místní čas, protože program je přizpůsobený tomu evropskému. Je to ale těžké, protože tělo by se rádo aklimatizovalo na jiné časové pásmo,“ uvedl Hamilton.

Velká cena Singapuru začne v neděli ve 20.00 místního času, což znamená tradičních 14.00 SELČ. Sobotní kvalifikace má začátek dokonce až ve 22.00 (16.00 SELČ).

Okruh v ulicích města na pobřeží zvaném Marina Bay je dlouhý 5067 metrů a bude jej osvětlovat 1500 reflektorů. Pojede se 61 kol.

Organizátoři podepsali v Singapuru smlouvu na pět let. čtk, spo Pořadí MS (po 14 z 18 závodů): 1. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 78, 2. Massa (Braz./Ferrari) 77, 3. Kubica (Pol./BMW-Sauber) 64, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) 57, 5. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 53, 6. Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) 51.

Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 134, 2. McLaren-Mercedes 129, 3. BMW-Sauber 117, 4. Renault 41, 5. Toyota 41, 6. Toro Rosso 27.

  • Vybrali jsme pro Vás