S nápadem přišel v roce 2005 britský záchranář, který chtěl zlepšit informovanost příbuzných v krizových situacích.
Policie: Hodilo by se nám to Nápadu, který oficiálně neuspěl, se „ujali“ spameři a začali rozesílat zprávu o potřebě zřídit si ICE do schránek tisíců uživatelů internetu. Docela dobrá myšlenka se tak změnila v poplašnou zprávu – takzvaný hoax.
Některé složky integrovaného záchranného systému přesto přiznávají, že by se jim podobné třídění kontaktů docela hodilo. „Něco takového by nám pravděpodobně usnadnilo identifikování osob, které mají k postiženému nejblíže,“ říká ředitel dopravní policie Leoš Tržil.
Policisté nyní volají příbuzným, když je například účastník dopravní nehody převezen do nemocnice. V případě, že nehodu nepřežije, informují jeho rodinu osobně. „V takových případech si nedovolujeme volat. Vyhledáme si adresu a tuto smutnou zprávu předáme pozůstalým z očí do očí,“ říká šéf „dopravky“ Zlínského kraje Štěpán Zachara. Zatímco policisté ke zmíněnému doporučení nepřistupují jako k nesmyslu, záchranáři považují ukládání hesla ICE za zbytečné.
„Jednak na mobily téměř nevoláme. Staráme se hlavně o to, abychom dotyčného zachránili. Za moji praxi se mi stalo snad jedinkrát, že jsem musel kontaktovat příbuzné. A to v případě, když jsem ošetřoval dívku v obchodě a potřeboval jsem si ověřit, zda má opravdu epilepsii,“ říká šéf pražské záchranné služby Zdeněk Schwarz.
Podle něj je i v těchto málo případech heslo ICE vlastně nadbytečné „Téměř každý má přece v mobilu kontakt na matku či otce,“ vysvětluje.