Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zvedejte telefony, prosí hygienici. Dva z pěti vytrasovaných to nedělají

  15:56
Hygienici si stěžují, že jim lidé nezvedají telefony. Šance vytrasování kontaktů s nakaženým se tím výrazně snižuje. Na problém si už dříve stěžovala v pořadu Rozstřel hlavní hygienička Pavla Svrčinová. Lidé, kteří výzvy od hygieny ignorují nejen, že nepomohou se zpomalením šíření viru, ale navíc hygienikům komplikují práci.

Zlínská univerzita obnovila činnost call centra, studenti pomáhají hygieně s trasováním kontaktů lidí nakažených koronavirem (listopad 2021). | foto: Jan Salač MAFRA

Procenta lidí, kterým se hygienici dovolají, v poslední době klesla na 56 až 64, informovala Chytrá karanténa na Twitteru. „Ačkoliv se to zdá být neuvěřitelné, řada lidí číslo z hygien blokuje a někteří položí telefon hned, jak se jim operátoři dovolají. Prosíme moc, berte telefony. A vyplňujte sebetrasovací formuláře,“ napsala prosbu Chytrá karanténa.

Na ignorování hovorů hygien si už na začátku listopadu stěžovala hlavní hygienička Pavla Svrčinová. Na čísla, která nakažení nezvednou, musí operátoři posílat zprávy, a číslo opakovaně vytáčet. „Ani po smsce, kdy se představíme, že z tohoto čísla je kontaktuje hygienická stanice, a zavoláme za několik hodin, nám bohužel telefon neberou,“ řekla Svrčinová v Rozstřelu. 

Výhrůžky i přirovnávání k StB. Jsme na pokraji psychických sil, zní z hygien

Hlavní hygienička také zdůraznila, že nejlepší cestou pro obě strany by bylo, kdyby lidé více využívali samotrasování. Ušetří se tak čas nejen hygieniků, ale i nakažených. 

Telefonát s nakaženým, který si již formulář vyplnil, totiž trvá 5 až 10 minut. „Když ho nemají vyplněný, nemají žádné údaje, které potřebujeme přichystané, tak hovor trvá půl hodiny až čtyřicet minut,“ sdělila hlavní hygienička. „Když vyplní sebetrasovací formulář, tak ty rizikové kontakty se v podstatě odbaví samy,“ dodala.

„Zesilovač“ Landa nečekal zahlcení hygien. Korunovaný magor, míní Havlíček

Práci hygieniků v minulém týdnu zkomplikovalo i zahlcení e-maily, které rozeslali příznivci iniciativy Zlatý špendlík zpěváka Daniela Landy. Hygienici na e-maily museli podle zákona o svobodném přístupu k informacím odpovědět.

Do trasování jsou zapojení externí call centra, vojáci, policisté i hasiči. I hygienické stanice podle Svrčinové navýšili počet zaměstnanců, a skluz v trasování po enormním nárůstu případů se snaží dohnat. 

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!