Procenta lidí, kterým se hygienici dovolají, v poslední době klesla na 56 až 64, informovala Chytrá karanténa na Twitteru. „Ačkoliv se to zdá být neuvěřitelné, řada lidí číslo z hygien blokuje a někteří položí telefon hned, jak se jim operátoři dovolají. Prosíme moc, berte telefony. A vyplňujte sebetrasovací formuláře,“ napsala prosbu Chytrá karanténa.
Na ignorování hovorů hygien si už na začátku listopadu stěžovala hlavní hygienička Pavla Svrčinová. Na čísla, která nakažení nezvednou, musí operátoři posílat zprávy, a číslo opakovaně vytáčet. „Ani po smsce, kdy se představíme, že z tohoto čísla je kontaktuje hygienická stanice, a zavoláme za několik hodin, nám bohužel telefon neberou,“ řekla Svrčinová v Rozstřelu.
Výhrůžky i přirovnávání k StB. Jsme na pokraji psychických sil, zní z hygien |
Hlavní hygienička také zdůraznila, že nejlepší cestou pro obě strany by bylo, kdyby lidé více využívali samotrasování. Ušetří se tak čas nejen hygieniků, ale i nakažených.
Telefonát s nakaženým, který si již formulář vyplnil, totiž trvá 5 až 10 minut. „Když ho nemají vyplněný, nemají žádné údaje, které potřebujeme přichystané, tak hovor trvá půl hodiny až čtyřicet minut,“ sdělila hlavní hygienička. „Když vyplní sebetrasovací formulář, tak ty rizikové kontakty se v podstatě odbaví samy,“ dodala.
„Zesilovač“ Landa nečekal zahlcení hygien. Korunovaný magor, míní Havlíček |
Práci hygieniků v minulém týdnu zkomplikovalo i zahlcení e-maily, které rozeslali příznivci iniciativy Zlatý špendlík zpěváka Daniela Landy. Hygienici na e-maily museli podle zákona o svobodném přístupu k informacím odpovědět.
Do trasování jsou zapojení externí call centra, vojáci, policisté i hasiči. I hygienické stanice podle Svrčinové navýšili počet zaměstnanců, a skluz v trasování po enormním nárůstu případů se snaží dohnat.