Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

I. P. Pavlova, postrach řidičů

Česko

  15:13
PRAHA - Spuštěný maják na střeše zaručuje takto označeným autům na většině pražských křižovatek volný a bezstarostný průjezd. Ne tak na I. P. Pavlova, kde blikající auta havarují čím dál častěji.

Nehoda sanitky na I. P. Pavlova foto: HZS PrahaČTK

Naposledy včera ráno, kdy se tu srazilo houkající policejní auto s tramvají číslo 24. V sobotu zase spěchající sanitka s osobním autem. A téměř na stejném místě došlo i k tragické nehodě hasičské dodávky s tramvají, při které byl loni v červnu usmrcen jeden z náhodných kolemjdoucích.

Magistrát přisuzuje vysoký počet nehod na tomto místě nepozorným šoférům. „Pokud mají řidiči jednou maják, nesmí se spoléhat jen na to, že jim každý uhne. Musí počítat i s tím, že když jedou na červenou, může jim cestu zkřížit auto nebo tramvaj, která má v ten okamžik zelenou,“ řekl ředitel dopravního odboru magistrátu Jan Heroudek.

Podle něj může za tyto nehody jen a jen lidský faktor. Konstrukce křižovatky nebo její špatné značení na nich žádnou vinu nemá. „Máme tam všechny značky a semafory, které jsou potřeba,“ dodal Heroudek.

Magistrát si však s rušnou křižovatkou láme hlavu už několik let. Trápí ho především zdejší stále narůstající provoz. Řešení je však podle slov ředitele dopravního odboru v nedohlednu. „Situaci tu s konečnou platností zlepší až výstavba městského okruhu. To bude odpovídající komunikace, která odtud odvede dopravu mimo hustě obydlenou oblast,“ nastínil řešení Heroudek. Městský okruh má být však kompletně dostaven až v roce 2015.

Do té doby se prý „Pavláku“ pomoci nedá. Jakékoli snížení rychlosti nebo zúžení magistrály by v těchto místech znamenalo dopravní kolaps. „Kdybychom tu snížili rychlost na dvacet kilometrů v hodině nebo ubrali jízdní pruhy, nic nevyřešíme. Vytvořil by se tu špunt, který by blokoval dopravu, a řidiči by ho objížděli přes nábřeží, kde je už teď velmi husto,“ popsal následky navrhovaných změn Heroudek.

O užší magistrálu usiluje především druhá městská část, která chce oba proudy frekventované komunikace, tedy Legerovu a Sokolskou, proměnit v živoucí ulici. Radnice by navíc chtěla městskou část, nyní rozdělenou magistrálou, opět spojit. Proto by tu na několika místech Legerovy a Sokolské zřídila nové semafory, které by zdejším lidem usnadnily přechod na druhou stranu ulice.

Autor: