7. listopadu 2018 19:00 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Když český podnik narazí na populárního Inda. Kavárně kvůli nařčení z rasismu kleslo hodnocení

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
Interiér kavárny Cafe-Cafe v pražské Rytířské ulici. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Interiér kavárny Cafe-Cafe v pražské Rytířské ulici. | foto: Hlavní město Praha

PRAHA Patří mezi vyhlášené pražské podniky svého druhu. Kavárna Cafe-Cafe v centru metropole je místem setkávání řady populárních osobností, které si ji oblíbily zejména pro její dezerty a útulný interiér. I takové zařízení však může o svou reputaci snadno přijít. Stačí, když se v něm nelíbí jednomu vlivnému návštěvníkovi, jak ukázal úterní incident.

Obnažené cihlové zdi, elegantní nábytek, stylový design. Prostředí, v němž často sedávají zástupci tuzemské umělecké sféry či sportu. Od roku 1999, kdy byl otevřen, se podnik v pražské Rytířské ulici mezi Václavským a Staroměstským náměstím zařadil mezi nejlépe hodnocené kavárny v hlavním městě.

Nepřekvapí, že ve všední den krátce po obědě se v ní hosté bez rezervace neposadí.

V úterý kolem desáté hodiny dopolední ji se svými rodiči navštívil indický bollywoodský herec a komik Vir Das. Když si jej obsluha ani po několika minutách nevšimla, opustil podnik a o svou negativní zkušenost se záhy podělil i svými fanoušky na sociálních sítích, čehož si jako první všiml Deník N.

„Pokud někdy vyrazíte do Prahy, dejte si pozor na Cafe-Cafe. Neradi tu obsluhují tmavé lidi,“ obvinil personál kavárny z rasismu. „Zavolal jsem je šestkrát, ale pořád nás ignorovali. Tak jsme odešli. Pomůžete mi o tom zvýšit povědomí, aby věděli, že existujeme, a aby se k nám chovali rovnoprávně?“ napsal dále herec v příspěvku, který uveřejnil na Twitteru, Facebooku a Instagramu.

Indický herec a komik Vir Das, kterého neobsloužili v pražské kavárně.

Indický herec a komik Vir Das, kterého neobsloužili v pražské kavárně.

A jak požádal, tak jeho příznivci učinili. Nedlouho potom se pod jeho statusem a na cestovatelských serverech začaly objevovat výzvy, aby Dasovi fanoušci snížili dlouhodobé hodnocení kavárny na internetu, a tím tak narušili její fungování. Což se podařilo. Například na Googlu kleslo hodnocení Cafe-Cafe na čtyři hvězdičky.

Pro představu: jen na Twitteru sleduje Inda necelých osm milionu uživatelů a jeho facebookové příspěvky odebírá více než milion lidí. Takových čísel nedosahuje žádná česká celebrita. Blíží se k nim pouze Petr Čech (pět milionů příznivců na Facebooku a 1,8 milionu na Twitteru).

„Zaměstnanci jsou rasističtí. Nemyslím si, že je potřeba o nich vědět více informací,“ zněla jedna z mnoha recenzí podepsaných indickými jmény na Googlu. A to přesto, že majitel kavárny Richard Hrádek nařčení z rasismu odmítl a za své zaměstnance se postavil.

„Naše chyba byla, že jsme nestačili dostatečně rychle komika obsloužit,“ řekl Hrádek serveru Lidovky.cz. Obsluze prý již v úterý vyčinil, dále se zaměstnanci ale incident řešit nehodlá. „Neudělali žádnou chybu. Najednou se jim tam nahrnulo čtyři, pět stolů a nestíhali to,“ podotkl kavárník.

Youtuber a jeho pomsta

Google na nepříjemnou záležitost okamžitě upozornil. Americká technologická společnost řadu odsuzujících komentářů smazala a hodnocení podniku opět stouplo na 4,4 hvězdičky.

Hrádek se za netečnou obsluhu herci omluvil. Poslal mu dort, kytici pro jeho matku a pozval ho k opětovné návštěvě Cafe-Cafe. „Přijde mi jako opravdu dobrý člověk,“ napsal o majiteli kavárny Das k omluvě, kterou zveřejnil. Původní kritický příspěvek odstranil.

06.listopadu 2018 v 16:24, příspěvek archivován: 07.listopadu 2018 v 16:31

UPDATE: The owner of Cafe Cafe called my team. He's going to take it up with his staff and apologized for the behaviour. We thanked him. He seemed like a genuinely good person. Thanks for stepping up social media my parents and I thank you and appreciate the support.

Není to přitom poprvé, kdy se vlivná osoba pokusila negativně ovlivnit budoucnost českého gastronomického podniku. Podobnou zkušenost zažila i pražská restaurace Podolka, do níž loni v červnu zavítal youtuber FattyPillow.

S návštěvou nebyl spokojený, a tak po svém odchodu vybídl fanoušky (jeho obsah tou dobou odebíralo na YouTube přes půl milionu lidí), aby úspěšnou restauraci ohodnotili na Facebooku nejnižší možnou známkou. Během půl hodiny kleslo hodnocení z 4,3 hvězdičky na 2,3. V současnosti, po více než roce a čtvrt, má podnik stejné reference jako před událostí.

rsaRobert Sattler