Značka Infiniti nevznikla z ničeho. Již od roku 1989 jde o luxusní odnož japonského Nissanu, která se zabydlela hlavně na severoamerických trzích. Vedení aliance Renault-Nissan však rozhodlo, že tuto značku, která se například v USA profiluje jako konkurence evropských prestižních automobilek, uvede také na evropské trhy.
Tento krok ale není nijak snadný, protože jízdní zvyklosti se na obou koncích Atlantského oceánu značně liší. Evropské modely Infiniti sice na první pohled vypadají jako jejich americké protějšky, po technické stránce se však jedná o velmi odlišné vozy. Upraven byl podvozek, brzdy, motor i převodovka, avšak stranou zájmu nezůstaly například ani takové detaily, jako jsou stěrače, které musí svoji funkci bezchybně plnit i při jízdě nejvyššími rychlostmi. Vstup značky Infiniti je nepřehlédnutelný i díky tomu, že se do prodeje dostávají hned tři modelové řady, které mají v mnoha směrech podobnou, a nutno říci, že velmi zajímavou techniku. Základem je podvozek s motorem umístěným vpředu, ale až za přední nápravou, který pohání zadní nebo všechna kola.
S výjimkou špičkového modelu FX, pro nějž je v nabídce také osmiválec, jsou všechny modelové řady nabízeny se zážehovým šestiválcem 3,7 litru o výkonu 320 koní. Jistě není bez zajímavosti, že automobilka již ukončuje vývoj vznětového šestiválce, který by měl do roka nabídku rozšířit.
Tři různé modely Při příležitosti národní prezentace značky Infiniti jsem měl na zasněžených silnicích východních Čech k dispozici zástupce všech modelových řad, které se začaly prodávat. Nejprve jsem usedl do zajímavě tvarovaného sedanu G37. Zkoušený vůz byl vybaven elektronicky řízeným pohonem všech kol (ke stále poháněným zadním kolům připíná pohon přední nápravy) a sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Svezení bylo zajímavou kombinací komfortního projevu a sportovní agility. Jízdě dominovala především nízká hlučnost spojená s účinnou izolací podvozku od interiéru. Vynikající rozložení hmotnosti přitom zajišťovalo značnou, ale přitom nijak vtíravou ochotu automobilu k zatáčení.
Kdo by chtěl Infiniti G37 srovnávat například s některým z vozů Lexus, pro toho mám zprávu, že každý z těchto vozů nabízí nezaměnitelný jízdní projev. U typu G37 bych se jej nebál přirovnat k výkonnějším šestiválcovým modelům BMW řady 3.
Jako druhý přichází na řadu nejnovější model z nabídky, kterým je sympatický crossover EX37. Nejde vysloveně o vůz segmentu SUV, nicméně zvýšená poloha sedadel usnadňuje nastupování a vystupování. Jízdně je sice znát o trochu vyšší těžiště a o něco komfortnější naladění, nicméně i tak je tento originálně tvarovaný hatchback podobně obratný jako sedan G37, s nímž sdílí techniku.
Technika a originalita Nakonec přichází vrcholný model značky Infiniti s označením FX50S. Je vybaven zážehovým osmiválcem s výkonem 390 k, sedmistupňovou samočinnou převodovkou, ale také aktivním podvozkem, řízením zadních kol, stejně tak jako 21palcovými koly. Praktický je také originální parkovací asistent, který na centrálním displeji ukazuje vůz z ptačí perspektivy a kolem něj zobrazuje obraz ze čtveřice kamer umístěných kolem vozu.
Jízda s tímto vozem schopným zrychlit z klidu na 100 km/h během 5,8 sekundy je nevšedním zážitkem. Vzhledem k velikosti vozu překvapí jeho ochota k zatáčení, stejně tak jako nabízený komfort. Řízení typu FX50S dokáže v člověku vyvolat i pocit těžko popsatelné výjimečnosti a jedinečnosti.
Značka Infiniti samozřejmě nikdy nebude patřit k bestsellerům evropského trhu. Je ale velmi specifickou a neotřelou alternativou k zavedené evropské konkurenci. Jedná se o automobily, které opět v unikátním mixu kombinují komfort, nezaměnitelný design a v neposlední řadě také podmanivé jízdní vlastnosti. Ceny vozů Infiniti
***
G37 999 900 Kč G37x 1 049 900 Kč G37 Coupé 1 089 000 Kč EX37 1 157 600 Kč FX37 1 425 000 Kč FX50S 1 855 000 Kč