Už dříve se totiž stalo, že řidiči na sebe nepočkali a vjeli na obsazenou trať. To bylo také příčinou tragické nehody, při které 11. dubna zemřeli tři lidé a desítky dalších byly zraněny.
„Jednalo se o mimořádné události ve smyslu zákona o dráhách, a to kategorie ohrožení,“ sdělil mluvčí inspekce Zdeněk Neusar. František Kořínek, který je pověřen vedením DPO, už dříve řekl, že obě situace vedení firmy nepovažovalo za mimořádné události, a proto je inspektorům nenahlásili. „Nyní máme možnost se podívat do spisu. Ke správnímu řízení se vyjádříme, až tak učiníme,“ řekl ředitel.
Podle inspekce vedení dopravního podniku pochybilo hned v několika bodech. Manažeři jednak neoznámili vznik dvou mimořádných událostí, místo nezajistili a nezadokumentovali, události neprošetřili a nepřijali opatření, která by v budoucnu podobné situaci zabránila.
Mimořádné události, o nichž nyní inspekce jedná, se staly loni v dubnu a červenci. Řidiči vždy vjeli na jednokolejný úsek, kde v protisměru jela tramvaj. Včas ale vycouvali. Letos ale táž chyba měla tragické následky.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava