130 let
Majitel hokejového týmu Rytíři Kladno Jaromír Jágr vystoupil 9. září 2020 v...

Majitel hokejového týmu Rytíři Kladno Jaromír Jágr vystoupil 9. září 2020 v Praze na tiskové konferenci k hokejové Winter Classic 2020 ve Špindlerově Mlýně. | foto: ČTK

Jágr odmítl Babiše, nechce se stát tváří vakcinační kampaně. Očkovat se totiž nehodlá, má prý protilátky

Česko
  •   13:50
Praha - Legendární hokejista Jaromír Jágr odmítl nabídku premiéra Andreje Babiše (ANO), aby se zapojil do vládní kampaně za očkování proti covidu-19. Server Seznam Zprávy v pátek napsal, že premiérovu žádost Jágr odmítl s argumentem, že on sám se nyní očkovat nehodlá, protože má dostatek protilátek.

Množství protilátek na koronavirus by ale při rozhodování o podání vakcíny nemělo hrát roli, upozorňují odborníci. Zástupci ministerstva ani vakcinologové nedoporučují zkoumání protilátek v souvislosti s očkováním.

O viru vědí Češi hlavně z televize, říká tvůrce kampaně na podporu vakcinace. Spojit odborníky podle něj nejde

„My jsme se o tom s panem premiérem bavili, že mu pan Jágr odmítl dělat figuranta na propagaci vakcinace z toho důvodu, že má protilátky,“ řekla Seznam Zprávám náměstkyně ministra zdravotnictví Martina Vašáková. Jágr ale podle ní vycházel z chybného předpokladu. Odborníci tvrdí, že chybí jasná hranice dostatečného množství protilátek, navíc nikdo neví, jak rychle mu budou protilátky ubývat.

Devětačtyřicetiletý Jágr na dotaz Seznam Zpráv, aby své důvody, proč odmítl stát se tváří očkování, vysvětlil, zatím nereagoval.

Server připomněl, že Babiš si spolupráci s Jágrem, který je majitelem a stále aktivním hráčem hokejového Kladna, vyzkoušel několikrát, naposledy v kampani ANO před krajskými volbami.

Nutnost třetí dávky je takřka jistá, říká ministr zdravotnictví Adam Vojtěch

Cílem národní kampaně postavené na sloganu Udělejme tečku za koronavirem je, aby se k očkování přihlásilo alespoň 70 procent dospělé populace. Kampaň začala v dubnu, pro stát ji vytvořila iniciativa Cesta ven. Tento měsíc, s otevřením možnosti očkování i pro mladší věkové skupiny, se do kampaně zapojili influenceři a rozšířila se na sociální sítě. V kampani se mají angažovat také zájmové spolky, jako jsou Orel, Junák či myslivecká jednota, nebo organizace zastupující národností a náboženské komunity.

S ústupem epidemie a menším strachem lidí z nákazy covidem se agitace podle autorů zaměří více na výhody vakcinace, tedy na to, že očkovaní lidé nemusí pravidelně podstupovat testy a je pro ně výrazně jednodušší například cestovat.

Autor: ČTK
  • Vybrali jsme pro Vás