Až takhle odvážný ale asi nebude. Při navrhování koncepční studie C-X75 oslavující pětasedmdesáté výročí značky měli designéři takřka volné ruce. Nebyli totiž omezeni nutností umístit velký spalovací motor, jeho chlazení a další příslušenství. Tento koncept pohání čtyři elektromotory umístěné v kolech, každý s výkonem 197 koní. Dohromady vyvinou 788 koní / 580 kW a gigantický točivý moment 1600 Nm.
Stejně ohromně vypadají i výkony tohoto 4,6 metru dlouhého Jaguaru s pohonem všech kol a lehkou hliníkovou karoserií. Na stovku zrychlí za 3,4 sekundy, rychlosti 160 km/h dosáhne za 5,5 s po startu a třístovku pokoří za 15,7 vteřiny, tedy rychleji než Bugatti Veyron. A rozjede se až na 330 km/h. Také umí rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola, což mu umožní rychleji projíždět zatáčky.
Jen na energii z akumulátorů, které se nabíjejí šest hodin, je studie C-X75 schopna ujet 110 kilometrů, aniž by vypouštěla emise. To není mnoho. Proto má také dvojici malých plynových turbín, které se postarají o přísun další energie do baterií a umožní vozu teoretický dojezd až 900 kilometrů. Jedna turbína váží jen 35 kilogramů a produkuje výkon 95 koní / 70 kW, dohromady 190 k / 140 kW. Turbíny navíc dokážou spalovat různá paliva; například naftu, bionaftu, stlačený zemní plyn CNG nebo propan-butan LPG. Nepotřebují chlazení ani mazání a rychle se ohřejí na provozní teplotu. Potud samá pozitiva...
Má to ale háček. Turbíny sice vyrobila specializovaná firma Bladon Jets, ale ve studii ještě nefungují. Problémem jsou vysoké výfukové teploty, které vytvářejí. Proto vývoj této nadějné technologie automobilky v šedesátých letech opustily. Přesto se spálenými plyny z turbín aktivní aerodynamika studie C-X75 počítá. Pokud by auto potřebovalo větší přítlak, naklápěcí lamely pošlou horký plyn do Venturiho trubice v karbonové podlaze vozu s natáčecím difuzorem.
Stejně futuristický jako celá studie je i její interiér, inspirovaný kokpity letadel a s detaily připomínajícími turbíny. Myslelo se ale hlavně na řidiče. Sedadla jsou montována napevno, přesně v podélném středu vozu, kde řidič nejlépe ucítí stáčení karoserie. Optimální pozici si najde pomocí posuvných pedálů a sloupku volantu s hlavními přístroji i ovladači. I kdyby na výrobu podobného hybridu nakonec nedošlo, tohle je dobrý nápad.