Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Jak ČSSD objevuje internet

Česko

Chystá se zbrusu nový web a profily na Facebooku. Lídři ČSSD si uvědomili, že zaspali, a teď to chtějí napravit. Podle odborníků už je ale pozdě.

EUROVOLBY začínají za 2 dny PRAHA Do facebookové skupiny „Vejce pro Paroubka v každém městě!“ se během několika dnů přihlásilo přes padesát tisíc lidí. Především odpůrců šéfa socialistů Jiřího Paroubka.

Nejviditelnější události předvolebního soupeření si tak všimli i v Lidovém domě. A na lidi, kteří internet a komunitní weby, jako je Facebook, používají, se nyní socialisté chtějí zaměřit. Sami připouštějí, že v tomto směru jsou mírně řečeno pozadu.

„My jsme skutečně zaspali, pokud jde o ta internetová média, a budeme to teď rychle, velmi rychle dohánět,“ řekl v pondělním rozhovoru pro Rádio Impuls Jiří Paroubek. Zároveň obvinil své spolupracovníky, že v této oblasti selhali.

Nyní se však chystá náprava. Ale až od prvního srpna, kdy chce ČSSD spustit úplně novou verzi svých internetových stránek, a další kroky prý budou následovat.

„Nechci nic prozrazovat. Nicméně se tímto směrem chceme vydat. Musíme změnit náš přístup k internetu a komunitě, která ho dnes používá prakticky jako okno do světa. Má svůj jazyk a své stereotypy chápání a přijímání informací. Od prvního srpna bude vše toto spuštěno,“ popisuje marketingový manažer ČSSD Petr Dimun.

Na tom, že sociální demokraté nezvládají marketingovou komunikaci v internetových médiích, se shodují i mediální odborníci.

ODS experimentuje s mikroblogem Twitter Jen spuštění nového webu a vytvoření profilů na Facebooku pro Paroubka a další sociálnědemokratické tváře ale podle mediálních expertů nestačí.

„Za prvé to je dramaticky pozdě a už teď běží na Facebooku hlasy, že se na Paroubka opravdu těší,“ říká Petr Václavek z mediální agentury Lemonade. „Další věcí je, že se nástroje jako Facebook musí něčím naplnit tak, aby byly relevantní. Ani valná většina velkých reklamních agentur netuší potenciál nových médií. Natož ČSSD, která je tři sta let za opicemi,“ soudí Václavek. Internet je experty považován za prostředí, které přitahuje spíš pravicové a mladší uživatele internetu. Proto jsou i socialisté na rozdíl třeba od ODS, která už na Facebooku působí a nedávno začala experimentovat i s mikroblogovacím systémem Twitter, pozadu. S tím souhlasí i politolog Jan Kubáček.

„ČSSD kampaň na webu jednoznačně podhodnotila. Celkově se zaměřili na jedinou voličskou skupinu, tu starší,“ soudí Kubáček.

„Kdo trochu porozuměl internetu a jeho možnostem, je Strana zelených. Ti už mají mikroblogy, ale ani u nich to není nic převratného,“ tvrdí Václavek. „Jestli ale Jiří Paroubek bude mít svůj facebookový profil, tak to spíše bude sranda. Lidé se na něj opravdu těší,“ dodal.

***

Politici na Facebooku

Ondřej Liška Jan Zahradil Richard Falbr

(SZ) (ODS) (ČSSD)

857 přátel 599 přátel 429 přátel

Facebook je velmi oblíbená internetová komunitní síť, která má po světě desítky milionů převážně mladších uživatelů (jen v Česku jich je téměř milion). Princip spočívá ve vytváření virtuálních komunit, jejichž členové - přátelé - sdílejí fotky, texty, videa apod. Mnozí čeští politici již kouzlo Facebooku objevili a získali stovky „přátel“. Nejvíce pozadu zatím zůstávají sociální demokraté, což přiznává i šéf strany Jiří Paroubek. Proto chce od 1. srpna spustit nový oficiální web. Strana rovněž chystá ofenzivu na Facebooku, kde se zatím členů strany prezentuje minimum - jednou z výjimek je třeba Richard Falbr.

Autor: