1. Výrobna čerstvých těstovin
Češi jsou bez nadsázky posedlí italskou kuchyní. Ne každá pizzerie si ale vyrábí denně vlastní těstoviny a na chuti jídla se kvalita základní ingredience podepíše nejvíc. Začínající podnikatel se může pokusit oslovit s nabídkou čerstvých „motýlků nebo kolínek“ restaurace v okolí svého bydliště. Produkty se dají prodávat i na hojně se šířících farmářských trzích a sortiment lze lehce obohatit o výrobu domácích omáček nebo bylinkového pesta.
2. On-line prodejna ryb
S tím, jak se i u nás konzumuje čím dál více ryb, se může nápad založit si vlastní e-shop, kde si lidé kliknou na určitý kousek a ten jim doputuje až do bytu, vyplatit. I když je v Česku těžší sehnat kontakty na prodejce mořských ryb (ale dají se najít i tací, kteří zaváží do Česka ryby ve velkém třeba z Itálie a spolupracují s nimi špičkové podniky), se sladkovodními to není – při množství sádek na našem území – problém. Je to ale běh na dlouhou trať vzhledem k množství podmínek, které musí prodejce ze zákona splňovat.
3. Kniha sezonních drinků
Lidé mají o prázdninách víc času a rádi experimentují i s mícháním koktejlů. Pokud se rozhodnete jednou za půl roku – na Vánoce a o letních prázdninách – vydat „kuchařku“ dobrých alkoholických i nealko nápojů, byznys můžete začít už z obýváku.
Stačí k tomu jen počítač. Výtisky potom distribuujte zadarmo, výdaje by mohla zaplatit inzerce od lokálních producentů alkoholu. Podobným tipem je sepsání průvodce po restauracích ve vašem městě nebo kraji.
4. Malá pekárna
O košíčky s krémem cupcakes či muffiny je čím dál větší zájem i u nás.
Začít se dá s malou pekárnou, zboží se dá také prodávat on-line nebo dodávat do cukráren.
Nabízet svoje pekařské produkty můžete i do škol nebo cateringovým společnostem. Server Entrepreneur.com jenom varuje, že v tomto odvětví kvete velká konkurence a je zapotřebí si před rozjetím obchodu dobře prozkoumat trh. Nebo si počkat na moment, až do Česka vstoupí některá z velkých nadnárodních pekáren, jako je třeba Dunkin’ Donuts a vsadit na franšízing (způsob, jakým operuje třeba fast food McDonald’s, firma si pronajme od koncernu know-how a prodává pod jeho logem).
5. Romantická večeře na klíč
Kdo potřebuje amorka, když může drahé polovičce zajistit překvapení v podobě romantického gurmánského zážitku?
Na prodávání zážitků se dá zbohatnout jednoduše, pokud máte nápady: Program může začít třeba klasikou jako z filmu – projížďkou kočárem v parku doprovázenou romantickou hudbou, červeným vínem a růžemi. Následovat by mohl piknik při svíčkách s vynikajícím jídlem. Na vás bude všechno zorganizovat: od drožky po porcelán, na němž se bude večeře podávat, všechny dodatečné služby si ale můžete nasmlouvat (od kočího po číšníka).
Nejlépe se v tomto případě osvědčí reklama „na doporučení“, kdy si lidé o vaší službě budou vyprávět. Pozvěte třeba novináře z lokálního plátku nebo lifestylového magazínu a nabídněte jim malou ochutnávku.
6. Prodej zmrzliny
Ideální sezonní podnikání pro všechny, kteří chtějí půl roku tvrdě pracovat a pak strávit půl roku třeba cestováním. Stánek se zmrzlinou se uživí na turistických trasách, v parku nebo u sportovních areálů. Kromě zmrzliny můžete zkusit prodávat i mražený jogurt nebo domácí sladkosti.
7. Vozík s rychlým občerstvením
Kdo má rád úplnou volnost, mohlo by ho provozování mobilní restaurace bavit. Je jen na něm, kdy otevře a kam až s vozíkem dojede. Typickými pokrmy podávanými z okýnka jsou párky v rohlíku, bramboráky, langoše nebo hranolky.
Potřebovat budete živnostenský list a potravinářský (zdravotní) průkaz. Za to ale Entrepreneur.com slibuje skvělé výdělky: na správném místě – zastavit se dá třeba na poutích, veletrzích nebo letních festivalech – dokonce až dvacet tisíc korun za jeden den. ?