Zatím je jim ale potřeba věřit s mírou. Jsou ve zkušebním provozu a dokáží ukázat jako aktuální i spoje, které už dávno odjely. „Pokud to bude fungovat, bude to skvělé, čísla na tabulích lze číst lépe než ty na stojanech – a nemusím hledat hodinky,“ svěřila se včera LN penzistka Karla Kopečná.
V Brně a okolí se na 22 místech objevilo celkem 49 těchto panelů. „Teď je ladíme, prověřujeme jejich propojení, proto občas dochází k tomu, že se na nich objeví špatné údaje. Upozorňuje na to ale nápis,“ řekl Květoslav Havlík ze společnosti Kordis JMK, která v kraji koordinuje veřejnou dopravu. V budoucnu by měly tabule ukazovat odjezdy nejen podle jízdního řádu, ale podle skutečné polohy vozidla.
„Zachytí tak i případné zpoždění,“ zdůraznil Havlík. Tabule umožňuje cestující upozornit i na výluky. Má dokonce reproduktor, který mohou aktivovat zrakově postižení, takže v případě potřeby i mluví.
V Brně zatím panely fungují u hlavního a královopolského nádraží, na Lesné, na Staré osadě a v Bystrci, dále slouží například v Kuřimi či v Tišnově. Na investici za více než deset milionů korun přispěla Evropská unie.


















