Radní města tento týden schválili nultou etapu projektu s názvem Tramvaj Plotní, který si v konečném výsledku vyžádá investici ve výší dvou miliard korun. Zatím město za přípravné práce zaplatí „jen“ 263 milionů. Bude při nich mimo jiné strženo na třicet objektů především v oblasti ulic Dornych a Plotní, kudy má trať vést.
„Nultá etapa je skutečně jen nutnou přípravou území, aby sem tramvaj vůbec mohla zajíždět,“ uvedl brněnský primátor Roman Onderka. Rekonstruována bude v této lokalitě také kanalizace. Vyřešit otázku městské dopravy a kanalizace je ale podle primátora to nejdůležitější pro revitalizaci této části města. „Na to se investoři vždy dívají,“ přiznal primátor.
V současnosti jezdí tramvaje do Komárova po ulici Dornych. Trasa má být ale zrušena a nahradit ji mají přímější kolejová spojení po Plotní. Tím se zlepší dopravní obslužnost této části Brna, kde se počítá s rozsáhlou výstavbou. Ze zanedbaného území se má stát nejmodernější část moravské metropole. „Nové spojení by mohlo podle hrubých odhadů využívat dvacet až čtyřicet tisíc lidí,“ míní Onderka.
Přípravné práce jsou naplánovány až do roku 2014. Projekt zahrnující také kompletní rekonstrukci Plotní a Dornychu včetně oprav inženýrských sítí a na Dornychu vytvoření čtyřproudé komunikace, má skončit o dva roky později.
Náročnější než demolice, které se týkají vesměs nevyužívaných a zchátralých výrobních prostorů, bude kompletní rekonstrukce kanalizace v celé oblasti.
DOPRAVA NA JIH Zohlední i diametr Projekt nové tramvajové trati po Plotní ulici zohledňuje možnou budoucí polohu hlavního železničního nádraží na místě dnešního autobusového nádraží Zvonařka. Současně musí také počítat s chystanou brněnskou „podzemkou“, označovanou jako severojižní diametr. Ta by se podle části plánů právě na trať do Komárova měla po výstupu z podzemí napojovat.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno