130 let

Karla IV. zastínil „lahváč“ Plzně

Česko

PRAHA Turisté i „domorodci“ mají nyní v historickém centru hlavního města novou atrakci - reklamní plachtu s obří lahví piva Pilsner Urquell. I když je reklamních ploch v Praze tisíce, tento gigantický „lahváč“ upoutal na Křižovnickém náměstí pozornost obyvatel. Svou velikostí a barevností totiž zastínil takové pražské skvosty, jakými jsou například Staroměstská mostecká věž, kostel svatého Františka i socha Karla IV.

Sám vladař působí před poutačem jen jako figurka. Reklamní plachta je natažena přes celou budovu kláštera křižovníků s červenou hvězdou. Uprostřed ní je na potisku veliký gotický výklenek, a v něm se tyčí pivní lahev s obrácenou zátkou, která vypadá jako královská koruna. Pod celým výjevem je pak napsáno velkými písmeny PILSNER I.

„Je to šílené. Základní památky přece nemůžeme zaprodat sponzoringu. Opravdu nedokážu pochopit důvody, které by ospravedlňovaly takové užití reklamy,“ komentoval včera LN mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Žádný zákon ale porušen není. Jakákoliv vyhláška nebo předpis, které by takové užití reklamy regulovaly, v Praze totiž neexistuje. „Řešili jsme to a já jsem tam posílal kontrolu. Ta plachta ale jen zakrývá lešení, pod kterým probíhají opravy. A z té reklamy se část té rekonstrukce bude financovat, což je podle nás v pořádku,“ řekl LN radní pro kulturu a cestovní ruch Milan Richter. Za normálních okolností ale žádná reklama na památce být nesmí.

Lahev s pivem se na Křižovnickém náměstí bude vypínat ještě nejméně měsíc.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás