Sobota 12. října 2024, svátek má Marcel
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Když byznys prochází žaludkem

Česko

PRAHA Češi se přejedli klasiky a mají stále větší chuť na novinky. Platí to v televizi i v kuchyni. Jak ukazují dlouhodobé statistiky, modernější recepty nabízí Prima. Ještě před rokem vedla v souboji kuchařských show Nova, ale teď už je sledovanost téměř stejná.

Pořad Babicovy dobroty sledovalo na začátku loňského roku přibližně dvanáct procent (asi milion) dospělých diváků, Emanuel Ridi přilákal ve stejnou dobu ke své show S Italem v kuchyni polovinu lidí. O půl roku později už bylo skóre vyrovnané. Vaření italských specialit sledovalo stále přibližně půl milionu diváků. Jiří Babica diváky u svých českých receptů neudržel, ztratil jich rovnou polovinu.

Zatím sice Babicovy dobroty stále nad Italem v kuchyni mírně vedou, jenže před rokem je sledovala téměř polovina diváků, kteří měli v tu chvíli puštěnou televizi.

A nyní si na tento pořad přepne televizor jen každý třetí.

„Není to nic překvapivého. Vaření s Jiřím Babicou vychází z toho, že průměrný kuchař předvádí průměrná jídla. Je to model, kdy se divákům nabízí ztotožnění: U mě doma to je stejné jako v televizi, nemám se tedy tak špatně. Jenže to člověka neuspokojí nadlouho. Show s italskými jídly je modernější, živější a dává lidem iluzi, po které touží. Když si koupí jen trochu lepší suroviny a zkusí vařit jen trochu jinak, přesunou se do jiného světa,“ říká Tom Holzer, který pracuje jako vyhledávač nových pořadů pro evropské kabelové televize a zná i české pořady.

Pizza střídá klasiku Jeho hodnocení odpovídají i průzkumy o českých chutích, a to nejen těch televizních. Studie pražské nemocnice v Motole z konce letošního roku ukázala, že mladí lidé si nejraději pochutnají na pizze. Mění tak chování svých rodičů, kteří raději jedí klasiku, jak zjistilo Centrum pro výzkum veřejného mínění.

Na Babicovu kuchyni zaútočila také kuchařská show Zdeňka Pohlreicha, kterou televize Prima představila loni v září. Pořad Na nože! si v počátcích zapnulo skoro sedm set tisíc diváků.

Program se tak zařadil vůbec k nejsledovanějším v interním žebříčku televize. Pro srovnání: na zprávy na Primě se v průměru dívá milion diváků starších patnácti let.

„Show s italskými jídly je modernější, živější a dává lidem iluzi, po které touží.“

Autor:

Hravé koupání s Bübchen: Soutěžíme o 5 balíčků dětské kosmetiky
Hravé koupání s Bübchen: Soutěžíme o 5 balíčků dětské kosmetiky

Hraní s lodičkami, potápění nebo vytváření velehor z bohaté pěny? Jak vypadá váš koupelový rituál? Podělte se o něj v komentářích a třeba zrovna vy...