Mají na to čas maximálně do konce října, kdy uplyne minimální lhůta na reklamace u zahraniční banky, v níž měla SkyEurope účet.
„Jde o prvních 20 klientů, u nichž bylo ukončeno reklamační řízení, a postupně budeme vyplácet i další,“ řekl mluvčí Tatra banky Boris Gandel. Dodal, že pokud bude vše řádně doloženo a ověřeno, je velmi pravděpodobné, že budou odškodněni všichni.
Peněžní ústavy evidují tisíce žádostí o vrácení peněz za nevyužité letenky.
SkyEurope v posledních týdnech před zastavením provozu prodala asi 280 000 letenek za velmi nízké ceny na lety, které se už neuskutečnily. Tři největší slovenské banky, Slovenská sporiteľňa, VÚB banka a Tatra banka, dostaly celkem žádosti od přibližně 3500 lidí. Několik dalších stovek reklamací potvrdila i UniCredit Bank.
Bratislavský okresní soud vyhlásil konkurz na nízkonákladového přepravce začátkem září, když se nezdařil pokus o jeho restrukturalizaci. SkyEurope byla od svého vzniku v roce 2001 ve ztrátě a letos se její problémy v důsledku finanční krize a hospodářské recese ještě prohloubily.
Podávat reklamace na nevyužitou letenku mohou cestující i nadále, a to až do uplynutí 120 dní ode dne plánovaného odletu. K ní musí přiložit i letenku, případně potvrzení rezervace. Uplatnit pohledávku v rámci konkurzu je možné do soboty 24. října.
***
SkyEurope Zázrak, který se nekonal
Na Slovensku registrovaná nízkonákladová letecká společnost vznikla v roce 2001. Za dobu své existence nikdy nedosáhla zisku. Její finanční problémy vyvrcholily letos. Veřejnost balamutila příběhy o bohatých investorech. Zůstalo po ní 280 000 neuspokojených klientů.