21. října 2007 14:13 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Klienti Sunny Days uvízli v Egyptě

Letiště (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Letiště (ilustrační foto) | foto: ELISE AMENDOLA ČTK

PRAHA Desítky Čechů, kteří trávili dovolenou v Egyptě, se nemohli vrátit domů, protože pro ně nepřiletělo letadlo, by se měli vrátit do Česka dnes večer. Není ale vyloučeno, že si klienti ještě v Egyptě nedobrovolně pobydou. Majitel kanceláře Ridhu ben Ahmed totiž zatím čeká na stoprocentní potvrzení.

Klienti kanceláře zatím strávili v Egyptě o den víc než předpokládali. Na spoj do Prahy čekali od dnešní půlnoci. Cestovka jim přitom dopředu nic nesdělila a nechala je po odbavení čekat bez vysvětlení osm hodin na letišti. Poté je poslala zpátky do hotelů a později uvedla, že důvodem zpoždění byla porucha letadla.

"Nevíme, co bude. Nemůžeme se dovolat na nikoho. Sunny Days s námi nekomunikuje. Prostě nás poslali do hotelu. Nevíme, jak to budeme řešit. Jsme naštvaní," řekl radiu Frekvence 1 eden z klientů cestovní kanceláře.

Důvodem zpoždění plánovaného letu z egyptské Hurghady do Prahy ve 4:45 ráno byla porucha letadla egyptské letecké společnosti Koral blue, informoval mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura. Majitelé Sunny Days ho prý o případu průběžně informují. "Klientům byla zaplacena celá další dnešní noc navíc a stravování formou all inclusive, aby se klienti nemuseli omezovat," uvedl Okamura.

Zpozdí se i jiné lety
Podle Okamury chvíli potvrá, než se celá situace vyřeší, ale dvě letadla už jsou údajně předjednaná. "Je bohužel neděle, tak to chvíli trvá, ale už prý dvě potenciální letadla mají předjednaná, pouze je ještě třeba potvrdit posádku, která by takto narychlo mohla letět," vysvětlil Okamura.

Kvůli poruše letadla společnosti Koral blue se zpožďuje i následný odlet dalších klinetů z Prahy do Egypta. "CK Sunny Days všem těmto klientům, kteří se již nemohou vrátit domů, také zajistila v Praze pokoje, aby mohli pohodlně počkat, až se upřesní čas odletu na dovolenou," dodal Okamura. 

Sunny Days patří k největším cestovním kancelářím v ČR, v říjnu odbavuje na dovolenou pět letadel týdně. Sunny Days se s problémy při odletu nepotýká poprvé. Před týdnem zůstali její klienti na letišti v tuniském Monastiru dokonce 17 hodin.

Potíže cestovních kanceláří s charterovými lety nejsou výjimkou a jejich klienti se s nimi setkávají každoročně. Například už na začátku letošního roku si stěžovali čeští turisté, kteří uvízli při cestě do Panamy na newyorském letišti JFK.

Lidovky.cz, ČTK