130 let

Kolaps: Brno prožilo „pětku“

Česko

BRNO Brzda, plyn, brzda, plyn v kombinaci s velkou trpělivostí. To byl včera jediný možný způsob posunu na silnicích v centru Brna i na příjezdových komunikacích.

Na vině byl začínající strojírenský veletrh ve spojení s rekonstrukcí křižovatky u čtvrté brány výstaviště, ale také uzavřená Husova třída a omezení spojená se stavbou Královopolského tunelu. Svou roli sehrálo i nepříznivé počasí a zahájení výuky na vysokých školách.

„Jezdíme od nehody k nehodě, nárůst je minimálně poloviční,“ zmínil šéf brněnské dopravní policie Štěpán Zachara, podle kterého místní i mimobrněnské řidiče zaskočil také déšť, který se na Brno snášel prakticky celý den.

Ucpané bylo včera po celý den centrum města včetně nejvytíženějších ulic Úvoz a Koliště, problémy nastaly ale i v Židenicích a na příjezdu z D1 k brněnskému výstavišti. „Situace je svízelná. Já sám jsem jel ve špičce z Lidické k autobusovému nádraží půl hodiny. Běžně to bývá tak pět minut,“ uvedl dopravní inženýr Brněnských komunikací František Vrážel. Na malém městském okruhu podle něj nastal nejkritičtější pátý stupeň dopravní zátěže. „Takový stav v Brně dlouho nepamatujeme, naposledy před několika měsíci,“ připustil Vrážel. Na vině jsou podle něj také nedisciplinovaní řidiči, kteří do křižovatek vjíždějí z vedlejších ulic na červenou. Do konce týdne se situace příliš nezmění; výstaviště se totiž otevře i pro laickou veřejnost, takže automobilů ještě přibude.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání

Regionální mutace| Lidové noviny - Brno

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás