Kde je situace nejhorší? Nejkritičtější úseky „dé jedničky“ jsou na 11., 165., 166. a 139. kilometru. Téměř všechny mají jedno společné. Jsou u přípojných pruhů z obchodních zón, motorestů nebo benzinových stanic. Na 11. kilometru ve směru na Prahu se stalo osmatřicet nehod, U Devíti křížů na 165. a 166. kilometru pak 22 nehod a v opačném směru, tedy do Brna, třicet.
„Jedenáctý kilometr je u nájezdu od Říčan. Řidiči tam jezdí nepřiměřenou rychlostí,“ řekl k příčinám nehod vedoucí policejního dálničního oddělení v Mirošovicích Jaroslav Malý. „Kdekoliv je křížení dopravní cesty, je zvýšená nehodovost. Sjezd nebo nájezd je určitým typem vykolejení z plynulosti provozu.
Je to logické – kdykoliv měníte směr, rychlost a zároveň přenášíte pozornost někam jinam, je pravděpodobnost střetu vyšší, než když jedete plynule a máte před sebou rovnou dálnici,“ vysvětluje dopravní psycholožka Pavla Rymešová.
Na dálnici D2 je nejhorší situace na 56. kilometru ve směru na Brno. „Dé pětce“ ve směru na Prahu vévodí 22. kilometr a D8 kilometr 44.
Je to logické – kdykoliv měníte směr, rychlost a zároveň přenášíte pozornost někam jinam, je pravděpodobnost střetu vyšší, než když jedete plynule a máte před sebou rovnou dálnici,“ vysvětluje dopravní psycholožka Pavla Rymešová.
Na dálnici D2 je nejhorší situace na 56. kilometru ve směru na Brno. „Dé pětce“ ve směru na Prahu vévodí 22. kilometr a D8 kilometr 44.