Neděle 17. ledna 2021svátek má Drahoslav -5 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Kubera se chce do Senátu propít, Michálek a Wagnerová zbrojí v ulicích

Eliška Wagnerová, Libor Michálek, Jiří Čunek a Jaroslav Kubera postoupili do 2. kola senátních voleb. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Eliška Wagnerová, Libor Michálek, Jiří Čunek a Jaroslav Kubera postoupili do 2. kola senátních voleb. | foto: Lidovky.cz

PRAHA Z prvního kola senátních voleb vyšli jako favorité. Server Lidovky.cz se zeptal, jak chtějí přilákat voliče k urnám i podruhé. Jaroslav Kubera prý bude muset vypít s voliči ještě desítky panáků, Jiří Čunek si věří natolik, že se údajně nepřipravuje vůbec. Eliška Wagnerová a Libor Michálek spoléhají na oslovování voličů v ulicích.

Jaroslav Kubera, ODS

Jaroslav Kubera

ODS, kandidát v obvodu Teplice

Poslal jsem voličům dopis, poděkoval jim za první kolo a pokračuji ve standardní kampani, takže navštívím ještě několik restaurací a vypiju ještě několik desítek panáků.

Takovou kampaň nemůže dělat každý, ale já jsem v situaci, kdy zazvoním na dveře v paneláku a paní mě pozve domů na kafe. To je má výhoda, že mě všude znají. Byl jsem rád, že ministr zdravotnictví zavedl prohibici a zachránil tak moje játra. Normálně totiž vůbec nepiju, ale když  mě osloví zedník v hospodě, který si chce dát fernet, nemohu říct ne, to bych měl po voliči. Nic zvláštního dělat nebudu. Jediný problém je, aby voliči přišli a neodjeli na houby. V pátek houby nerostou. Já bych taky jel, ale počkám.

Podporu do druhého kola hledám i mezi voliči ČSSD, protože sami myslím nechtějí, aby je komunisti pohltili. Věřím, že ti rozumní mi hlas dají.

Eliška Wagnerová

SZ, kandidátka v obvodu Brno - město

Každý den ráno i odpoledne jsme v ulicích, rozdáváme nové letáky, které zvou voliče k účasti ve druhém kole. Důležitá je pro mě také kampaň na Facebooku. Připravit další happening jako před prvním kolem ale není v tak krátkém čase možné. Spoléháme na rozmluvy s voliči a výstupy v rádiu a televizi. Program je hodně nabitý.

Letáky roznášejí dobrovolníci, protože práce České pošty mne naprosto znechutila. Za poměrně hodně peněz nebyla schopna splnit objednaný roznos do schránek a některé velké oblasti vynechávala. Letáky vyžaduje pět dnů předem nikoliv v Brně, kde se má roznášet, ale zcela absurdně v Olomouci, odkud jedou zpět do Brna.

Jsem vděčná za spontánní podporu senátorů KDU-ČSL, s dalšími stranami jsme ani nevyjednávali.

Jiří Čunek

KDU-ČSL, kandidát v obvodu Vsetín

Nepřipravuji se vůbec, jen jsem dal voličům v novinách vědět, že druhé kolo voleb bude. S hrůzou jsem objevil stovky e-mailů od lidí s blahopřáním k získání senátorského křesla. Poděkoval jsem jim a řekl, že mě to sice mrzí, ale budou muset přijít ještě jednou.

Kampaň jsem dělal celých šest let. Jsem přesvědčen že kandidáti, kteří už v politice působí, kampaň nepotřebují. Voliči se v tom případě nerozhodují ad hoc nebo za týden, měli by už vědět, zda je politik jejich člověk. I proto si myslím, že hledání veřejné podpory jiných stran před druhým kolem je v zásadě neúčinné. Voliči se orientují dobře sami.

Libor Michálek

KDU-ČSL, SZ, Piráti, kandidát v obvodu Praha 2 a 3

Pokračujeme nadále hlavně v kontaktní kampani. Rozdáváme noviny v metru, máme několik stánků, kde nabízíme propagační materiály a diskutujeme s lidmi - buď já osobně nebo dobrovolníci, kteří jsou zapojeni. Jestli je nějaká změna oproti prvnímu kolu, tak pouze ve větším počtu duelů, ať už v rozhlase nebo v televizi. Rozhodně jsme nešli do nějaké masivnější kampaně jako například do nákupu billboardů.

Tomio Okamura

NK, kandidát v obvodu Zlín

Každodenně burcuji lidi, aby šli opět k volebním urnám a nezůstali sedět doma. To je to klíčové. Můj protikandidát má disciplinované stranické zázemí, já mám občany, co chtějí účinnou změnu. Volební účast bývá ve druhém kole velice slabá a rozhodne každý hlas, takže prosím o podporu i ty, kteří mne v prvním kole nevolili.

TEST e-shopů potravin: Ráno objednáte, po obědě pečete. Nebo za tři dny

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Když před necelými třemi lety testovala MF DNES internetové prodejce potravin, nacházela se většina Čechů ve stadiu...

Zařiď to, nebo ti vypálím barák. Jak fungovala fotbalová chobotnice

Roman Berbr na mimořádné valné hromadě Fotbalové asociace ČR. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Pro Náčelníka, jak mu přezdívají, bylo přichystáno pravé šampaňské, propiska s gravírovaným jménem Berbr, manžetové...

Tečka za čínskou érou. Skupina Lobkowicz řeší zavírání dalších pivovarů

Pivovar Klášter | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Skupina Lobkowicz se zbavuje „těžkého nákladu“. V ohrožení jsou tři ze sedmi pivovarů. Kromě Uherského Brodu a Kláštera...