Čtvrtek 3. října 2024, svátek má Bohumil
130 let

Lidovky.cz

Kupé s příchutí exotiky

Česko

Infiniti G37S Coupé je technicky propracovaným vozem se zajímavým charakterem. Alespoň to ukázal test LN.

Vzhledem začínám test jen velmi zřídka. U Infiniti G37S Coupé to ale snad jinak ani nejde. Jedná se totiž o auto, u nějž právě to, jak vypadá, hraje velmi důležitou roli. Na mě tento vůz působí spojením amerického a japonského designu. Jinými slovy řečeno - úplně jinak než jiná evropská kupé podobné velikosti. V každém případě nejsem sám, koho vzhled tohoto auta svojí osobitostí přitahoval, neboť během testu na sebe dokázal přilákat pohled nejednoho řidiče nebo chodce.

Uvnitř je ale tohle Infiniti o něco méně exotické, což je možná dobře. Zajímavostí jsou přístroje, které se pohybují spolu s volantem, nebo také ovládání navigace - shluk jeho tlačítek je umístěn skoro vodorovně pod hlavním displejem. Na ovládání je potřeba chvíle cviku, jakmile jsem ale pochopil, že se jedná o stejný systém se shodnou grafikou jako v nových Renaultech, s obsluhou nebyl nejmenší problém. Naopak, jako klad je potřeba ocenit vysoko umístěný displej, na nějž není potřeba příliš oddalovat pohled ze silnice před vámi.

Kupátko má hodně pohodlná přední sedadla, na nichž se správná poloha hledá zcela snadno. Prostorem se na nich nehýří, ale současně jsem si nepřipadal nijak stísněně. Vzadu je situace o něco horší, a to nejen pro nohy, ale hlavně pro hlavu - v této oblasti jsou na tom němečtí konkurenti lépe. To stejné platí také pro zavazadlový prostor. Infiniti, které je luxusní značkou Nissanu, se vyznačuje vlastní konstrukcí podvozku. Abych byl přesný, stejná platforma s motorem umístěným těsně za přední nápravou a pohonem zadních kol je ve zkrácené formě včetně motoru použita také v kupé Nissan 370Z.

320 koní Infiniti používá pro všechny své modely moderní vidlicový šestiválec s objemem 3,7 litru a nadstandardním výkonem 320 koní. Motor má velmi podmanivý zvuk a jaksi zvláštně dravý projev. Je zajímavé, že i přes systém proměnného zdvihu ventilů nejlépe působil spíše ve své spodní polovině.

Ochotně se sbíral již od dvou tisíc otáček, ale pro jízdu byl nejpříjemnější hlavně plynulý a přesně definovatelný zátah šestiválce ve středním pásmu do přibližně pěti a půl tisíc otáček. Bylo poněkud překvapivé, že při sportovní jízdě nebylo vytáčení motoru až k hranici sedmi tisíc tak působivé, jak by se mohlo z parametrů zdát. Motor se zdál jakoby těžký a od šesti tisíc mu chyběla pocitová lehkost a chuť po dalších otáčkách.

Zajímavé to bylo se spotřebou paliva. Týdenním průměrem u mě bylo 14,3 l/100 km, což je ve srovnání s nejnovějšími konkurenty spíše větší hodnota. Pozoruhodné však bylo to, že na spotřebu neměla příliš vliv změna stylu jízdy.

Řízení je příjemně citlivé - a tím zajišťuje potřebné spojení s vozem. Naopak řazení by mohlo být o něco lehčí.

Komfortní svezení Musím se přiznat, že mám rád auta s klasickou koncepcí pohonu. Obecně se mi líbí hlavně přirozené chování a ničím nerušené řízení. Jak už jsem se zmínil, dávkování síly motoru je velmi citlivé, takže na suchém asfaltu nebudete mít s přetáčivými tendencemi problém. Při běžné, byť trochu svižnější jízdě se auto chovalo velmi přátelsky a komfortně, když jsem si ale chtěl řízení ještě více užít a sáhnout si blíže limitům tohoto kupátka, nedokázal jsem se úplně sžít se zatáčecí zadní nápravou. V rychlejších zatáčkách se mi zdálo, jako by auto nechtělo zatočit, a v pomalejších naopak záď působila spíše hekticky. Zřejmě bylo toto chování způsobeno tím, že ve vyšších rychlostech se zadní kola natáčejí spolu s předními, zatímco v nižších proti nim.

Opět musím ale podotknout, že tyto zkušenosti jsem zažil až při opravdu velmi sportovní jízdě na uzavřeném okruhu. V běžném provozu je kupé podmanivé a díky přítomnosti samosvorného zadního diferenciálu také jisté.

Kupátko od Infiniti je zajímavým vozem schopným nabídnout příjemné jízdní zážitky a potřebný komfort, jenž oceníte hlavně při jízdách na dlouhé vzdálenosti. Tomuto pojetí odpovídá i velmi bohatá výbava, která je součástí i základního modelu tohoto vozu.

Kdo ale hledá čtyřdveřové kupé zaměřené více na sportovní jízdu, ten by si měl na svezení s tímto vozem vyčlenit více času a důkladněji ho poznat. Bude-li vám aktivní řízení zadních kol v extrémnějších situacích vadit tak jako mně, doporučuji zvolit levnější model Infiniti G37GT, který jej nemá.

***

Infiniti G37S Coupé

Koncepce: dvoudveřové

čtyřmístné kupé s motorem

podélně vpředu a pohonem

zadních kol, rozměry

4660x1820x1400 mm, rozvor

2850 mm, provozní hmotnost

1794 kg, zavazadlový prostor 275 l

Motor zážehový V6, 3696 cm3

Výkon 235 kW (320 k)/7000 min-1

Toč. moment 360 N.m/5200 min-1

Převodovka 6M

Zrychlení 0-100 km/h 5,8 s

Nejvyšší rychlost 250 km/h

Komb. spotřeba 10,5 l/100 km

Cena 1 202 520 Kč

HODNOCENÍ

Kupé G37 je hodně výrazným autem, za kterým se mnoho lidí ohlédne. Z jízdního pohledu je tento vůz zaměřený hlavně na pohodlné překonávání dlouhých cest, čemuž odpovídá i velmi bohatá výbava. Sportovnějšího jízdního stylu je samozřejmě schopné, je ale znát, jak při jízdě v blízkosti limitu pracuje řízení zadních kol, které v některých okamžicích není příjemné a ubírá vozu na přirozeném projevu. Klady: výkonný motor a jeho zvuk, bohatá výbava, výjimečný vzhled, pohodlná přední sedadla Zápory: spotřeba paliva, řízení zadních kol, tužší řazení, menší prostor pro zavazadla

KONKURENCE

Audi S5 má nový, kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec, který mu propůjčuje lepší dynamiku. Standardem je pohon všech kol, který zajišťuje poněkud odlišné jízdní zážitky. Při vyrovnání výbav vychází prostornější kupé od Audi výrazně dráž.

BMW 335i Coupé působí menším dojmem než Infiniti, uvnitř je ale větší. Přeplňovaný motor nabízí větší dynamiku a zejména při běžné jízdě nižší spotřebu paliva. BMW je hůř vybavené, a tak po srovnání výbav stojí cenově někde mezi Infiniti G37S Coupé a Audi S5.

Autor: