Podle mluvčího magistrátu Pavla Žáry je lze začít opravovat až po dokončení tunelu. Tato klíčová městská dopravní stavba nyní stojí; měla být sice hotova letos v listopadu, koncem loňského roku byla ale zastavena poté, co soud zrušil stavební povolení.
Minská a Horova nyní fungují jako objízdná trasa spojená se stavbou tunelu. „Připravovaná rekonstrukce obou ulic je značně komplikovaná. Pokud vše půjde ideálně, mohlo by se tam začít pracovat ve třetím čtvrtletí roku 2012,“ uvedl Žára.
Stará kanalizace se už dokonce propadla V obou ulicích se mají za desítky milionů korun rekonstruovat kanalizace, vodovody, plynovody, opravit vozovky, chodníky nebo veřejné osvětlení. V minulosti se tam už kvůli špatné kanalizaci dokonce propadla část silnice i chodníku. Příprava obnovy obou ulic je nyní před zahájením prací na projektové dokumentaci pro územní řízení.
Klíčové je podle mluvčího magistrátu to, kdy bude Královopolský tunel dokončen. O pokračování stavby by mělo v brzké době rozhodnout ministerstvo dopravy, když odpoví na námitky občanského sdružení Velký městský okruh Brno. To si v minulosti stěžovalo hlavně na porušování hlukových limitů.
Termín dokončení tunelů se však asi posune minimálně až na červen 2012.
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno