„Ta sedadla jsou tu už od počátku. Nejsou ideální kvůli akustice a už ani vzhledově. Odhadem jsem spočítal, že na každém sedadle se vystřídalo kolem pětapadesáti tisíc diváků,“ poznamenal ředitel Laterny magiky Petr Tošovský. V interiéru ale podle všeho zůstane zachován zelený kubánský mramor, který je pro tuto budovu typický.
Vedení divadla také při příležitosti převzetí správy nad Novou scénou vypsalo ideovou architektonickou soutěž na fasádu budovy. Vítězný návrh Národní divadlo realizovat nemusí. „Na 99 procent se to nezrealizuje. Přesto chceme oslovit obec architektů i studenty architektury a vyvolat veřejnou diskusi, co by se s touto kontroverzní stavbou mohlo do budoucna dít,“ řekl včera ředitel ND Černý.
Fasádu budovy tvoří ručně odlité „obrazovky“ Budova Nové scény vyrostla v osmdesátých letech na základě návrhu architekta Karla Pragera. Ten je autorem i další kontroverzní stavby -budovy bývalého federálního shromáždění na Václavském náměstí. Fasáda Nové scény je poskládaná z jednotlivých skleněných tvárnic, které ručně vyrobili v sázavské sklárně Kavalier. Měly připomínat krystaly, ale také budovu odhlučnit. Stejná sklárna „má na svědomí“ i skleněnou tvář stanice pražského metra Karlovo náměstí. Tvář mladší sestry Národního divadla tak tvoří kolem dvou set tun skla.