Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Lepší než sledovat je inspirovat

Česko

REKLAMNÍ GLOSÁŘ

Nástup na český internetový trh včera ohlásila nová reklamní síť, informující o tom, že chce „jako první“ nabízet takzvanou behaviorální reklamu - což znamená, že chce zobrazovat reklamu, která by měla odpovídat zvyklostem a chování svého příjemce. Taková reklama je údajně uživatelsky příjemnější a efektivnější, protože se trefuje přímo do zákazníkových potřeb.

Tou uživatelskou příjemností si však nejsem až tak jistý - nevím, jak koho, ale mě docela rozčiluje, když mi třeba kanál YouTube cpe dopředu videa, která by mě podle něj měla zajímat, protože jsem na něco podobného už koukal. Copak musím chtít pokaždé totéž? A vůbec, co mě sledují?

Na zdánlivý paradox, že lidé nejsou nadšeni z toho, když se někdo snaží si předcházet jejich zvyky - a tedy dokazuje, že tyto zvyky odhalil a hlídá -, upozornil před časem také magazín NetShopper, zabývající se on-line obchodováním. Jiná věc ovšem je, že i odmítaná reklama funguje. Adventní čas si žádá psát také o naději, a tak se zmíním o reklamě, která ve mně takovou naději vyvolává. Na blogu Martina Kuciela alias Cuketky (jednoho z dnes populárních recenzentů restaurací) se od letošního června objevuje každý měsíc propagace „partnera blogu“, kterého si Cuketka sám vybírá (proto se tam na jedné straně neobjevují reklamy restaurací a na druhé ani inzeráty polévek v prášku).

Za to se zde lze setkat - v prosinci docela příhodně - s Třeboňským kaprem, tedy desátou českou značkou, která získala ochranu Evropské unie. A především s návodem, co všechno se dá s kaprem před Vánoci podniknout. Namísto otravných bannerů zde tak můžete zhlédnout například podrobnou „video kuchařku“ na téma využití kapra v české kuchyni.

Taková reklama má jinou šťávu. Ne proto, že by šmírovala něčí zájmy. Ale protože může nějaký zájem podnítit.

O autorovi| Jaroslav Krupka, redaktor LN

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!