Čtvrtek 22. dubna 2021svátek má Evženie 11 °C polojasno Předplatné LN

Diskuse k článku

Lesem tak lehce neprojdete. ‚Už nebude takový, jak ho známe. Bude hustý a neprostupný,‘ říká ministr Toman

Státní lesy, které zaujímají skoro půlku území, se promění. Až 40 procent ploch se obnoví přirozeně, budou tak méně prostupné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Horniecky 20.2.2020 18:25

Souhlasím. Les je něco jako hodně velké obilí, kde se dlouho čeká na sklizeň. Mně vysadil praděda a děda. Jenže sklízí brouk a vítr.

P. Horniecky 20.2.2020 18:17

Myslím, že podstata problémů s kůrovcem je v tom, zda smrk je strom do Česka. Zda je les hustý nebo řidší je podružné. Ostatně sází se hustě, pak se dělá probírka. A zvěř stromky okusuje. Jako vlastník lesa mám na srnky vztek. Brouci a vítr mi kus lesa zbavili smrků už před lety. Potom co soused (bílý kůň) vykácel načerno.

J. Lukáš 10.2.2020 14:33

Bylo by fajn, kdyby tihle "odborníci", kteří se teď líhnou všude, měli povinně alespoň tak 6 semestrů ekonomiky. :-/

K. Ztopolovky 9.2.2020 0:30

No a zbytek lesu je soukromych a tak se muzete rozloucit i s navstevou lesa. Ted uz zbyva jen super modern shopping centre s made in china bordelem.

J. Paleček 8.2.2020 23:24

Pane Krejcare máte pravdu, u nás na vsi je takový les plný především neprůchodným maliním, ostružiním, šípky. Bez základního ošetření se vracíme do středověku.

V. Braun 8.2.2020 21:15

Tak komentoval jsem jen tu "houštinu" zmíněnou v článku.

S. Krejcar 8.2.2020 21:04

Osobně si ale myslím, že les a příroda není jen o sběru lesních plodin a rekreaci ! Nic ve zlém, ale les se nepěstuje jen pro kůrovce a palivové dřevo. Jehličnaté dřevo je stále důležitou surovinou pro tesaře a truhláře včetně dnes populárních montérů dřevostaveb. Školkování vytěžených ploch za účelem obnovení holin je běžným a v podstatě i přirozeným procesem obnovy lesní hmoty, A spoléhat se na náletovou obnovu bude dost riskantní a rizikovou záležitostí. Viz příklady neudržovaných příměstských ploch u nevyužitých prostor bývalých firem a podniků. I v každém okresním a krajském městě se s takovými divokými náletovými plochami často setkáváme, kde se díky nevyjasněným vlastnickým právům nemůže nasadit komunální pracovníci. Výsadba ve školkách se zpravidla opravdu dělala na vzdálenost 1,5-3 x 4 m. S pravidelným ročním vyžínáním mladé výsadby. Je škoda, že politici a ministři nechodí do přírody a lesa jen na houby a borůvky ale také na sledování rozvoje náletových invazivních rostlin.

J. Pindlik 8.2.2020 20:58

to asi neprojde. zapomněl jste na řepku.

M. Tesař 8.2.2020 20:15

Staletí zkušeností s lesním hospodařením jsou zneplatněna spíš tím, že to hospodaření zkolabovalo. Ale nebojte, ministři přicházejí a odcházejí, ale lidi kolem lesů jsou nezničitelní a nebudou nic měnit, dokud to bude sypat.

V. Braun 8.2.2020 19:32

Tak nevím, ale viděl pan ministr uměle osázený smrkový les dejme tomu deset až 15 let po výsadbě? To je smrková houština, do které se prakticky nedostanete. Trošičku chodit se tam dá až po více letech a umělé probírce. Zalesnění náletem bude pravda trochu přirozenější houština a může pokud se nebude dělat probírka, trvat déle, žádná dramatická změna to ale nebude.

R. Vacek 8.2.2020 19:18

To bude pak křiku, že se do lesa nedá jít na houby, protože to je neprostupná džungle.

R. Gramblička 8.2.2020 19:05

jo klidně, jsem pro

S. Vor 8.2.2020 18:56

jiné státy,třeba Anglie a Skotsko mají obecně málo lesů..to je poznámka k té náruživosti Čechů.Ve Skotsku na sever dál od Invernesu naleznete i palmy.Když se dostanete za Kaledonský kanál a jezero Loch Ness jste úplně v jiném světě.

R. Polášek 8.2.2020 18:42

Podle mně je to blábol. Takové lesy vznikaly za komunistů, protože se tehdy osadilyvykácené paseky malými smrčky a pak se na to kašlalo. Na nevhodných místech smrčky uhynuly a vyrostl tam přirozený náletový les podobně jako má vyrůst nyní. Ten ale nebyl nikdy neprostupný, dokonce pokud tam budou procházet lidé a zvěř už od počátku, budou v takových lesích nakonec snadno prostupné vyšlapané pěšiny.

Neprostupný les vznikal až když ty lesy dostali zpět soukromníci. Ti obvykle ten socialistický smíšený les zlikvidovali a nasadili od prvního metru do posledního metru své parcely smrčky. A starali se o ně, takže tam vyrostly skutečně husté smrkové monokultury. Až teprve kůrovec, u nás kolem roku 2007, tomu udělal přítrž, zlikvidoval smrčky na nevhodných stanovištích a soukromníci pak hodně sázeli listnáče.

J. T 8.2.2020 17:56

Jsem jednoznačně pro. Konečně vstupujeme do 20. století.

G. Rasputin 8.2.2020 17:42

Konečně snad bude les lesem.

J. Babička 8.2.2020 17:39

Tam sou požáry součástá přírodního cyklu již po tisíce, ne li mílioy let. A příroda se tomu přizpůsobila.

I. Jemelka 8.2.2020 17:30

USA neni jen California a lesy hori take jinde ... ale mene

M. Henrik 8.2.2020 17:22

Komunisty do toho netahejte. Převzali systém snadno vytěžitelných monokultur nastavený dávno před nimi. Navíc po r. 1945 plocha lesních porostů znatelně stoupla, hlavně v pohraničí.

V. Gryc 8.2.2020 17:15

,,dobrá zpráva,, pro hasiče,

M. Stiburek 8.2.2020 17:09

V Kalifornii roste úplně jiný typ lesa než v ČR, je tam jiné podnebí.

M. Stiburek 8.2.2020 17:07

Stoleté zkušenosti, které zplundrovaly a zdevastovaly lesy do současné podoby. Socialistické a vekslácké lesní hospodaření se znalostmi menšími než ve středověku.

M. Stiburek 8.2.2020 17:04

Nejlépe bude po kůrovcové kalamitě uměle vysázených jehličnanů lesní plochy vybetonovat, aby blbové prošli všude a měli, kde zaparkovat. Beton nehoří. K čemu nějaké lesy nebo orná půda.

P. Zinga 8.2.2020 16:46

A bude líp hořet, jako v Kalifornii a Austrálii. Ti zelení blbové jsou nepoučitelní.

J. Sinnreich 8.2.2020 16:29

Staleti zkusenosti s lesnim hospodarenim jsou najednou zneplatnena silenymi teoriemi a pokusy zelenych ministerskych nedovzdelancu. Uzasna budoucnost!

F. . 8.2.2020 15:58

Tak pan ministr s tím břichem už neprojde ani současným lesem.

M. Pressl 8.2.2020 15:33

Pan ministr zřejmě nikdy neslyšel o průklestu zahuštěných míst, holt by se to muselo dělat ručně s malou pilou a s koněm. Jinak tam nevyrostou žádný pořádný stromy ale houština vychrtlejch tyček.

I. Jemelka 8.2.2020 15:11

presne tak to delaji v USA ... a kdyz se to prezene tak je hodne pozaru ktere je obtizne hasit


Jsme inspektoři, ohlásili se agenti do Vrbětic. Později se ozval výbuch

Lidé v okolí Vrbětic protestovali po výbuších proti skladu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Přijeli do muničních skladů ve Vrběticích a prokázali se jako zaměstnanci ostravské firmy Imex Group. Jednalo se však o...

Muž z Imex Group: Do beden k odeslání by se ve Vrběticích nikdo nedostal

Vjezd do bývalých muničních skladů ve Vrběticích | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Sklady ve Vrběticích na Zlínsku, které podle českých tajných služeb vyhodili do povětří ruští tajní agenti, měla...

Války budoucnosti mohou probíhat v lidské mysli, říká bezpečnostní analytička

Kristina Soukupová | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Její znalosti sice využívají vojáci a jeden kolega ji prý s nadsázkou navrhl jmenovat čestnou generálkou britské...