Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Lidé na zábavě šetří, padnout mohou další kina

Česko

Multikina jsou pro nákupní centra magnetem, který má přilákat více zákazníků. Kvůli finanční krizi však můžou skončit další, říká Lubomír Milek, finanční ředitel realitní kanceláře Century 21.

* LN Jak velkou roli pro návštěvnost obchodních center hrají multikina?

Provozovatelé center považují multikina nejen za klíčové klienty, ale i za magnety, které do center přitahují kupní sílu. Zábava je dnes součástí nakupování. O tom, jak jsou multiplexy pro provozovatele center důležité, svědčí i to, že jejich provozovatel většinou vyžaduje částečné uhrazení investic a snížené nájemné. Na to pak doplácí ostatní obchody.

* LN Můžeme čekat uzavření i dalších multikin?

Myslím, že vzhledem ke světové finanční krizi by mohlo docházet k dalšímu uzavírání multikin, zejména v centrech, které mají menší návštěvnost a vysoké nájmy. Během finanční krize lidé nejdříve šetří na zábavě a sportu, teprve potom na oděvech a potravinách. To ukazují i čísla z USA a Velké Británie, kde pokles poptávky po zábavě již výrazně předstihuje pokles poptávky po ostatních věcech.

* LN Multiplexům by se ale mělo dařit skvěle. Návštěvnost kin dosahuje rekordních úrovní.

Rekordní návštěvnost v kinech může být způsobena i rekordním počtem otevřených center a multikin v letech 2006 a 2007. Pokud by se propočítal poměr návštěvníků na jedno kino a výsledek se porovnal s předchozím rokem, myslím, že návštěvnost by byla na stejné úrovni.

Autor: