* LN Jak velkou roli pro návštěvnost obchodních center hrají multikina?
Provozovatelé obchodních center považují multikina nejen za klíčové klienty, ale i za magnety, které do center přitahují kupní sílu. Zábava je dnes totiž součástí nakupování. O tom, jak jsou multiplexy pro provozovatele center důležité, svědčí i to, že jejich provozovatel většinou vyžaduje částečné uhrazení svých investic a snížené nájemné. Na to pak doplácí ostatní obchody.
* LN Můžeme čekat uzavření i dalších multikin v českých obchodních centrech?
Myslím, že vzhledem ke světové finanční krizi by mohlo docházet k dalšímu uzavírání multikin, zejména v centrech, které mají menší návštěvnost a vysoké nájmy. Během finanční krize lidé nejdříve šetří na zábavě a sportu, teprve potom na oděvech a potravinách. To ukazují i čísla z USA a Velké Británie, kde pokles poptávky po zábavě již výrazně předstihuje pokles poptávky po ostatních věcech.
* LN Multiplexům by se ale mělo dařit skvěle. Návštěvnost kin dosahuje rekordních úrovní.
Rekordní návštěvnost v českých kinech může být způsobena i rekordním počtem otevřených nákupních center a multikin v letech 2006 a 2007. Pokud by se propočítal poměr návštěvníků na jedno kino a výsledek se porovnal s předchozím rokem, myslím, že návštěvnost by byla na stejné úrovni.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava