Úterý 15. října 2024, svátek má Tereza
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Lidí na Facebooku prudce přibývá. Inzerce větří šanci

Česko

Potenciál reklamy na Facebooku je obrovský.

Mnohé inzerenty ale odrazuje absence faktur.

PRAHA Sociální síť Facebook má v současné době v Česku zhruba 1,3 milionu uživatelů, na konci loňského roku to bylo kolem 700 000 lidí.

Téměř stoprocentní nárůst uživatelů přitahuje i zájemce o reklamu, počet zadavatelů inzerce se v daném období zvýšil ze tří desítek na téměř tisíc.

Objem zadané reklamy na Facebooku v ČR lze však zatím pouze odhadnout a pohybuje se v řádech milionů korun. „Potenciál je zde obrovský. Facebooku ovšem škodí, že nevydává faktury, což mnohé inzerenty odrazuje,“ řekl Pavel Doležal, ředitel společnosti Ataxo, která se zabývá zadáváním reklamy na internetových vyhledávačích.

Objem reklamy narůstá i u ostatních webů Podle Doležala se tak Facebook zatím z hlediska objemu reklamy nemůže rovnat například vyhledávači Google, který za reklamu utrží několik set milionů korun ročně. Potenciál Facebooku pro reklamu je podle Doležala především v tom, že umožňuje reklamu cílit na konkrétní skupiny uživatelů.

„Tato sociální síť je navíc v ČR svým pojetím ojedinělá a odlišuje se například od Lidé.cz, Spolužáci. cz či Líbímseti.cz tím, že tyto servery slouží pouze určitým zájmovým skupinám uživatelů, kdežto Facebook je z tohoto hlediska neomezený a také velmi aktuální,“ řekl Doležal.

Objem internetové reklamy však narůstá i u ostatních webů, a to i v letošním roce zasaženém hospodářskou krizí. Podle posledních dostupných údajů Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) rostl objem internetové reklamy v prvním pololetí letošního roku meziročně o 24 procent na bezmála 1,6 miliardy korun. Podle původních odhadů SPIR z počátku roku 2009 se měl objem reklamy na webu letos zvýšit o 26 procent z loňských pěti miliard korun. Pozdější výhled sdružení ovšem uvádí růst o desetinu.

Autor: