Jaká je situace právě po roce? Stručně řečeno lepší. Na mnoha místech nesmyslná změť dopravního značení prořídla, leckde se zvýšily rychlostní limity. V jednotlivých krajích šly návrhy na změny do stovek, většinou se týkaly právě dopravního značení nebo nevyhovujícího stavu komunikací. Zhruba tři čtvrtiny návrhů byly uznány jako oprávněné.
Někde ale problémy přetrvávají: jde hlavně o to, že je policie bezmocná proti obcím, které pod záminkou ochrany bezpečnosti svých obyvatel změnu dopravního značení blokují. A jinde ji zase neumožňuje katastrofální stav českých silnic.
LN loni tvrzení o džungli nesmyslných dopravních značek ilustrovaly jednoduchým pokusem. Z okraje Prahy se reportéři vydali na patnáctikilometrovou cestu do Brandýsa nad Labem. A výsledek?
Další podrobnosti o tom, jak funguje silniční zákon v praxi čtěte v úterním vydání deníku |