Z kolejí mizí „banány“, „bastardy“ i „plechovky“. Dráhy stáhnou z hlavních koridorů většinu elektrických lokomotiv

Premium

Lokomotiva 242, tzv. plechovka. | foto: ČTK

  12:30
Z hlavních českých železničních koridorů, tedy z tratí Praha–Ostrava, Ostrava–Břeclav a Břeclav–Praha do půl roku zmizí většina elektrických lokomotiv, které na nich dosud vozily osobní soupravy. Tzv. banány, plechovky, bastardy či zátopky tam od 1. ledna 2025 nahradí pouze dva typy lokomotiv, a to Siemens Vectron a lokomotiva řady 362 známá také jako „Eso“.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

S novým rokem budou totiž na těchto tratích jezdit vlaky výhradně pod vedením evropského zabezpečovače ETCS. A podle Českých drah dává ekonomicky smysl jej umístit jen na tyto typy lokomotiv.

„Za perspektivní v osobní dopravě považujeme lokomotivy řady 362, u kterých už bylo instalováno ETCS, a nové lokomotivy Siemens Vectron. Na konci roku budeme mít 61 strojů Vectron. Dalších 50 lokomotiv v provedení pro rychlost 230 km/h, například pro provoz s jednotkami ComfortJet, máme objednaných,“ řekl Lidovkám.cz mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.