Pátek 19. července 2024, svátek má Čeněk
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Luxus v ČT: sto tisíc za brožuru k rozdávání

Česko

PRAHA Vedení České televize na sebepropagaci v poslední době nešetří. Nejprve si management veřejnoprávní stanice nechal za sto tisíc korun nafotografovat profesionální portréty od renomovaného fotografa Jakuba Ludvíka. Stejnou částku nyní televize neváhala investovat do své výkladní skříně - zpravodajského programu ČT 24.

Vůbec poprvé nechal management České televize vyrobit barevnou propagační brožuru na křídovém papíru, která představuje hlavní tváře a pořady zpravodajského kanálu. Sedmnáct set výtisků má sloužit jako vizitka televize pro obchodní partnery či zahraniční televize. „Každá evropská a světová televize má promo předměty a materiály. ČT 24 za celou historii nic neměla, aby představila program, moderátory, protože se snažíme neustále šetřit,“ ospravedlňuje vydání luxusního katalogu televizní mluvčí Ladislav Šticha. „Pět let ČT 24 je příležitost, jak na delší dobu mít propagační brožuru, kterou můžeme dát partnerům, kteří s ČT intenzivně spolupracují, zahraničním televizím a jiným médiím, aby vznikl obrázek o celkové podobě a tváři ČT 24,“ dodává. Jenže třeba zahraniční žurnalisté si při listování brožurou maximálně prohlédnou fotogenické tváře moderátorů, doprovodný text je totiž pouze v češtině. Zatím proto televize rozdává brožuru politikům na potkání. Cestou z diskusního pořadu ji dostal třeba předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg, kterému stotisícová investice nevadí. „Každý, kdo soutěží v dnešním světě o pozornost, je odkázán na reklamu,“ hodnotí výdaje za propagaci politik. Stejně opatrně komentují vydání katalogu i radní. „Já se na tyto věci jako člen rady dívám s odstupem. Pro mě je zásadní otázka, jestli vedení investuje do programů a pečuje dostatečně o to, aby ty programy byly co nejkvalitnější. Tam je dle mého názoru velká potíž, pokud jde o hospodaření České televize,“ myslí si člen Rady ČT Milan Uhde. Jedním dechem ale slibuje, že brožuru zkontroluje.

„Já dlouhodobě vytýkám České televizi malou propagaci, avšak ty způsoby musí být úsporné. Jsme v situaci nějakého ekonomického kontextu, v této souvislosti by pak měla televize vnímat potřebu šetření,“ reagoval další radní Jaroslav Dědič.

ČT dělá všechno luxusně, jen program ne To dlouholetý kritik poměrů uvnitř veřejnoprávní stanice herec Jan Kraus má o výdajích jasno. „ČT dělá všechno luxusní, brožury, fota a tak dále. Kromě programů,“ napsal moderátor pořadu Uvolněte se, prosím v SMS zprávě.

Autor: