Rám se s obrazem „rozloučil“ v roce 1960, kdy si dílo zapůjčila Národní galerie pro svoji dlouhodobou expozici a při té příležitosti pro něj vybrala pro výstavní prostory vhodnější italský renesanční rám. Původní, dílo místních umělců ze 17. století, zůstal odložený v olomouckém arcibiskupském paláci. Celé roky tak neměl využití a pozapomnělo se na něj. Teprve na podzim 2009 si kurátorka výstavy Gabriela Elbelová všimla rámu na půdě paláce, když kontrolovala uložené předměty. „Domněnku, že se jedná o originální barokní rám Madony s rouškou, pak potvrdil restaurátorský průzkum,“ konstatovala.
Madona z počátku 20. let šestnáctého století patří k mistrovským dílům z arcibiskupských sbírek. V roce 1673 ji zakoupil biskup Karel II. z Liechtensteinu-Castelcorna a ve stejné době vznikl i rám.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava