Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Málem způsobil katastrofu, strojvedoucí rychlíku teď pracuje v depu

Díky bleskové reakci napravil chybu a zabránil srážce s protijedoucím vlakem. I tak se strojvedoucí z rychlíku, který v neděli projel návěstidlo a mířil čelně proti osobnímu vlaku, do kabiny lokomotivy nějakou dobu nepodívá. České dráhy ho postavily mimo službu, aktuálně tak pracuje v depu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Lepka

30. 7. 2014 9:28
Nechápu?

Jako řidič samozřejmě vím, jak se dá říznout zatáčka, u výhybky mi to nějak uniká.

A navíc jsem doposud žil v bludu, který ve mne asi vybudoval dědeček, ajzboňák do morku kosti, od roku 1916. Tak ten mi vždycky tvrdil, že rychlík jezdí tzv. průjezdnou kolejí, ostatně proto to byl rychlík a jezdil rychle, aby se nemusel kodrcat přes výhybky. Ovšem to bylo za Rakouska, dnes pámbuví ?

A ještě. Je li toto technicky vůbec možné, proč se cpou miliardy do rychlostních koridorů ? To aby ty masakry byly ještě výživnější ???

0 0
možnosti

30. 7. 2014 10:15
Re: Nechápu?

Výhybka je nastavená pro protisměrně jedoucí vlak třeba rovně (rozdvojuje trať a je nastavena do jednoho směru). On na ni najel z vedlejší koleje, kam nebyla nasměrovaná a kde měl jeho vlak čekat a kola mašiny ji nasměrovla tak, že pak mohl pokračovat proti jedoucí soupravě. To strojvedoucí asi slyšel nebo to mašinou zatřáslo a uvědomil si omyl, začal tedy brzdit.....

0 0
možnosti

J. Václav 261

30. 7. 2014 9:02
Nechápu !

Takhle to fungovali stejně i před 100 lety. Přehlédneš návěstidlo a je malér. K čemu ale vlastně slouží ta drahá elektronika pro zabezpečení ?

0 0
možnosti

30. 7. 2014 8:16
To je zase "senzace"

Po mimořádné události je strojvůdce "sundán z mašiny" a přeřazen do správkárny. Pak jej čeká přezkoušení z dopravních předpisů.

I kdyby k žádné škodě nedošlo.

0 0
možnosti

30. 7. 2014 7:19
26 000

směšná mzda za takovou zodpovědnost. To číslo je asi omyl nebo odboroví bossové jsou uplacená sebranka.

0 0
možnosti

L. Šušlík

30. 7. 2014 6:37
Všechno zlé je k něčemu dobré ...

Tato nehoda veřejnosti připomněla, jak riziková a zodpovědná je práce strojvůdce. Když udělá chybu a zvládne ji, může se stát lepším profesionálem. Proto by se takového člověka zaměstnavatel neměl zbavovat. Nejcennější je lidský kapitál.

0 0
možnosti

K. Novák 181

30. 7. 2014 6:58
Re: Všechno zlé je k něčemu dobré ...

Co se dá dělat. Papež a strojvedoucí musí být neomylný.

0 0
možnosti