Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Prezidentské volby 2023

Kreativci vyloučili Prchala z klubu za kampaň pro Babiše. Šířila lži, míní

Radost z vítězství. Babiš s PR manažerem Markem Prchalem po volbách v roce 2017 foto:  Dan Materna, MAFRA

Sdružení reklamních profesionálů Art Director’s Club Czech Republic (ADC) vyloučilo ze svých řad Marka Prchala. Ten pracuje pro prezidentského kandidáta Andreje Babiše. Členové klubu se od jeho aktivit distancují, Babišovu kampaň před nadcházejícím druhým kolem prezidentských voleb považují za neetickou. ADC to uvedlo na svém webu. Jde o první vyloučení člena v historii sdružení.
  8:24

Babiš, který se ve druhém kole utká s bývalým vysokým představitelem NATO generálem Petrem Pavlem, čelil kritice za billboardy s textem „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš.“ Kritici mu vyčítali, že straší voliče. Babiš přiznal, že se text nepovedl, a slíbil, že ho změní. Na billboardech se pak objevily nové plakáty s nápisem „Generál nevěří v mír“ s dovětkem „Volte mír. Volte Babiše“.

„Používat, a k tomu ještě zcela bezostyšně a účelově, marketing a reklamu k šíření lží, strachu a štěpení společnosti je nejenom amorální, ale zároveň i nebezpečné pro budoucí směřování oboru,“ uvedl předseda ADC David Suda. „Jsme přesvědčeni, že způsob jakým byla vedena tato prezidentská kampaň, by tolerován být rozhodně neměl,“ podotkl.

Vyjádření Marka Prchala k vyloučení redakce iDNES.cz zjišťuje.

Podle členů ADC překračuje Babišova kampaň nejen profesionální, ale i etické hranice. Prchala kvůli tomu vyzvali k rezignaci, což odmítl. Svolali proto mimořádnou schůzi klubu, kde se na jeho odvolání shodli.

Členové ADC se zároveň zavázali k sestavení etického kodexu politické reklamy. Chtějí, aby byly odborně definovány hranice čestného a poctivého marketingu politických kampaní. „Ty, na rozdíl od komerční marketingové komunikace, dosud nespadají pod žádný kontrolní orgán, i navzdory obrovským dopadům na společnost,“ uvedlo sdružení.

Art Directors Club byl založen v roce 1993. Sdružuje takzvané kreativce z komunikačních a brandingových agentur, designových studií, ale také nezávislé tvůrčí pracovníky, jako jsou textaři, fotografové či ilustrátoři, kteří významnou měrou působí v oblasti komerční komunikace.

Autoři: ,

Rozdáváme hygienické pomůcky ZDARMA!
Rozdáváme hygienické pomůcky ZDARMA!

Hledáte udržitelnou a kvalitní hygienickou péči pro sebe i vaše miminko? Už dál nemusíte. Zapojte se do testování a vyzkoušejte produkty ECO by...