Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Marketing dostává přednost

Česko

Projekt, který nemá obdoby. Projekt oslovující dnešní mladou generaci. Nová forma marketingu s přesným zacílením.“ To psala loni na svých webových stránkách společnost Šik CZ, když hledala obchodní reprezentanty. Ti měli prodávat reklamní časy na velkoplošných obrazovkách, které Šik zaváděl do českých základních a středních škol. Dnes už je do projektu „školního informačního kanálu“ zapojeno 74 škol a přibývají další. Na obrazovkách běží dokola „osvětověvzdělávací a informační klipy“, tu a tam provázené logy firem, jež projekt podpořily.

Oreklamu ve školách je mezi firmami docela zájem. Podchytí-li si totiž svého zákazníka už v útlém věku, bude je méně stát si jej později udržet. Programy, které děti naopak učí reklamní sdělení dešifrovat, jsou na tom se zájmem možných partnerů podstatně hůř. Nejde přitom asi jen o to, že zájem získat dětského zákazníka je větší než zájem ho poučit. Jde také o to, že skutečně vzdělávací a informační program bývá koncepční a dlouhodobý. A komerční firmy se podstatně raději zúčastní toho, co je nové a módní. Může se tomu třeba říkat i osvěta - ale v první řadě to bude marketing.

O autorovi| Jaroslav Krupka, editor LN

Autor: