V Praze se tak maximální povolená rychlost vlastně vrátila do mezí, ve kterých byla před třinácti lety. Tedy do doby, kdy se v českých obcích jezdilo ještě běžně šedesátkou.
Na tolerování desetikilometrového překročení povolené rychlosti se podle Klemy před pár měsíci v tichosti shodla státní a městská policie. Důvodem byla snaha sladit toleranci všech policejních měřičů v hlavním městě. "Dnes můžu prozradit, že jsme po dohodě s policií sladili toleranci na všech měřičích, tedy jak těch ručních, tak těch úsekových. Šlo o to, aby náš radar nebyl nastavený třeba na 55 km/h a jejich na 58 km/h. Takže teď je to výš. Je to v podstatě tak, že netolerujeme deset procent rychlosti, jak tomu bylo v minulosti, ale plus deset kilometrů v hodině," upřesňuje Klema nynější pravidla.
Státní policie se o skutečných hodnotách, které při měření rychlosti toleruje, nechce příliš bavit. Podle šéfa pražské dopravky Pavla Švrčuly by tím policisté jen navedli řidiče, aby jezdili rychleji, než jim povoluje zákon. Dopravní policie v Praze přiznává jen to, že bere v potaz povolenou odchylku radaru, tedy překročení rychlosti maximálně o tři kilometry za hodinu.
Další podrobnosti čtěte ve středečním vydání deníku