Neděle 19. ledna 2020svátek má Doubravka -1 °C sněhové přeháňky Předplatné LN

Diskuse k článku: Metro D jen se dvěma stanicemi? Musí jít o opožděný aprílový vtípek, říkají architekti

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 15
  • Poslední: 24.11.2016 9:27
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
S. Vor 23.11.2016 13:21

Příklad efetivity....Norsko je bohatý stát je prošpikovaný stovkami tunelů i pod mořem včetně křižovatek a kruhových objezdů a nadjezdů v nich ,spirálové tunely,samozřejmě vlakové tunely,ale nikdy by je nenapadlo hloubit tunel jenom proto aby se narovnala trat a zkrátila vzdálenost a doba o 10km a asi 15min.

S. Vor 23.11.2016 13:22

viz. př. Chlum u Plzně na uzlovém koridoru

R. Fiala 23.11.2016 11:03

Zajímavé je, že v celé debatě o lince D není zmínka v čem spočívají potíže s výkupem pozemků na výstupy ze stanic. Divím se statisícům lidí, kterých se to týká, že o tom nepožadují podrobnější informace. Zažili a zažíváme tyto skandální mnohaleté tanečky už u dálnic, pražského okruhu a jinde. Veřejný zájem LOGICKY musí mít přednost před soukromým. Pokud se těm majitelům zdá výkupní cena příliš nízká má být přiměřeně navýšena, pokud jim nevyhovuje ani tak mají být pozemky vyvlastněny. Za minulého režimu jsme byli papežštější než papež a na rozdíl od Polska, Maďarska, ba i NDR tu bylo zestátněno či združstevněno vše co se dalo. Nyní v duchu čecháčkovského odezdikezdi zase vše privatizujeme a soukromý majetek je posvátnější než život, zdraví a důstojnost lidí.

M. Šejna 23.11.2016 11:02

Nápad s metrem bez stanic a jenom s konečnými není vůbec blbej nápad. Je to způsob, jak konečně začít stavět a nečekat na vyřešení odkupu pozemků.

Ty odkupy se vyřeší dodatečně bez nutnosti čekat a čekat a čekat na začátek výstavby do doby, než bude vše vykoupeno.

Já bych Dolínka ze tuhle variantu spíš pochválil. Kecy architektů jsou v této chvíli zcela mimo. Oni nemají řešit postup výstavby a výkup pozemků, ale technickou a architektonickou podobu metra.

R. Hanuš 23.11.2016 11:52

Nevíte o čem mluvíte.

S. Vor 23.11.2016 12:06

kecy architektů jistě,ale snad umíte počítat....to si nedovolí a ani to nenapadne nejbohatší státy světa jestli ještě takové státy vůbec existují.A ani obyvatelé tím nejsou nijak zvlášt nadšeni.To už je efektivnější zabývat se myšlenkou postavit metro i v jiném městě.

P. Balcar 24.11.2016 9:27

Záleží na tom jak je to konktrétně administrativně, projekčně a realizačně nastavené.

Jestli jde jen o oddělení stavebních řízení, aby se nemuselo čekat se započetím řízení k tunelu, pak by to dávalo smysl.

Jestli je to jen aby se něco prostavělo a bylo co presentovat před volbami, pak samozřejmě platí námitky v článku.

F. Rudl 23.11.2016 10:20

Blíží se volby, tak čemu se člověk diví? Bolševici slíbí i zelené z nebe, když nebude modrá, to je jako se stanicema, slíbíme a neuděláme, jak jednoduché udělat z lidí, kteří je volí, voly.

V. Getz 23.11.2016 9:52

Dolínek teda dokazuje,že po Březinovi je tam další expert. Napřed,že metro povede do míst,kde sice tolik lidí nebydlí,ale vést to jinudy není možná. Nyní metro bez stanic no výborně. Po dostavbě budou majitelé,kteř teď nechtějí prodat a dělají drahoty rozumněnjš a prodají za méně?

M. Šejna 23.11.2016 10:59

pane Getzi,

trasa D je naplánovaná už víc jak 20 let, takže současné osazenstvo magistrátu za vybranou trasu nemůže.

M. Šejna 23.11.2016 11:19

Metro povede do míst, kde tolik lidí nebydlí? Viděl jste někdy mapu Prahy a okolí?

Na konečnou metra Depo Písnice budou jezdit autobusy PID z těchto obcí: Vestec (3 000 obyvatel), Jesenice (9000), Sulice (2500), Kamenice (5000), Psáry (4000), Jílové (5000), Dolní Břežany (4000), Zvole (2000), Písnice (4500), Zlatníky (1000), Libeř (1500) atd...

Celkem bude jen na konečnou v Písnici jezdit denně obyvatelstvo z oblasti, která má minimálně 50 tisíc obyvatel. Tihle lidé dnes jezdí v hodinových kolonách autobusy na Kačerov a Budějovickou

J. Lepka 23.11.2016 9:43

To je zase mediální kanonáda. Co takhle raději zveřejnit jak současné majitele, tak i budoucí prodeje, ať víme, jaký sekretariát olízne smetanu !

T. Hošek 23.11.2016 8:35

Mne by zajímalo, jak by byla třeba stanice "Nádraží Krč" vytížená. Pokud se nemýlím, pohybuje se tam minimum lidí. Okolo prakticky není žádná zástavba.

I. Veselý 23.11.2016 9:34

V tom máte asi pravdu, ale mohla by nahradit možný přestup na vlak pohodlněji než je ten stávající u stále přetížené a, jak jsem napsal u předešlého článku, s odjakživa nesmyslně řešeným vstupem/výstupem ve stanici Kačerov. A také se tam nabízí možnost vybudovat přestup na autobusy po okolí místo některých z Kačerova či Budějovické. Já bych dal prioritu stanici u nemocnice kam směřuje mnoho cestujících (jezdil jsem z práce po sedmé ráno a autobusy na trase Kačerov - nemocnice Krč byly natřísklé, dále už "jen" obsazené).

M. Košťál 23.11.2016 9:47

Ta stanice metra by mohla být někde uprostřed mezi zastávkami u nemocnice a železničním náspem. Z jedné strany by se vycházelo k podchodu pod tratí, kudy se jde k nádraží, z druhé strany by byl východ k autobusovým zastávkám. Navíc si dovedu představit, že pokud by se mělo nádraží Krč zapojit do systému městské dopravy, odklonili by tam pár autobusů, takže by to nakonec mohlo fungovat.

Premium

Ve škole byla terčem posměchu. Dnes džihádistka Kristýna nenávidí i matku

Pětadvacetiletá Kristýna Hudková a její nastávající Omar Shehadeh | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Plánuje zabíjet. Soudí ji jako uprchlou. Žena z Mělnicka měla problémy s rodiči i spolužáky. Pětadvacetiletá Kristýna...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Marek Beneš z pražského Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM) je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

TEST: Vyplatí se benzin, hybrid, nebo diesel? Spočítali jsme to

Redakční srovnávací test dieselu, benzinového auta a hybridu | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Auto máte vybrané, co mu ale dát pod kapotu, aby vás provoz vyšel co nejlevněji – klasický benzin, úsporný diesel, nebo...