„Od zavedení využilo linku už více než deset tisíc lidí, nicméně do budoucna si od ní slibujeme ještě více,“ sdělila mluvčí ČSA Jana Víšková. Konkrétní obsazenost aerolinie nesdělují - podle dřívějších informací se ale pohybuje kolem padesáti procent. Při veletrzích však už musely nasazovat místo menšího letadla ATR větší Boeing 737.
Jak se stíhají letadla do Prahy a Mnichova |
Letadla z Brna do Mnichova odlétají vždy v pracovních dnech v 5.55 a ve 14.40, do Prahy v 5.30 a v 15.00. |
Zejména o linku do Mnichova mají jihomoravští politici mimořádný zájem. „Je pro nás zásadní a pokud by kvůli nedostatečnému vytížení přestala fungovat, hrozí podobné nebezpečí i lince Brno - Praha,“ prohlásil opakovaně hejtman Stanislav Juránek. Spojení s Německem je zásadní zejména pro investory, někteří z nich dokonce vyžadují při jednáních o kapitálovém vstupu do jihomoravských podniků zakotvit takovou nabídku do dohod.
Politici neoficiálně tvrdí, že ČSA obnovily spojení s Prahou po dvou letech právě kvůli obavě z toho, že jim rychlé spojení do základny Lufthansy v Mnichově odebere klienty, kteří jinak létají z pražské Ruzyně. „Když se můj šéf rozhoduje, jak letět, začíná stále častěji hrát roli čas,“ tvrdí Jana Dostálová, která zařizuje svému nadřízenému pravidelně letenky. Ne ten termín na brněnském letišti, ale na druhém konci trasy - z Brna totiž pražská a mnichovská linka odlétají přibližně jen půl hodiny po sobě.
ČSA tvrdí, že jejich spojení do Prahy je prioritně určeno zejména lidem, kteří pokračují do dalších zemí, a naopak pro cizince, kteří v posledních letech vyhledávají jih Moravy jako místo vhodné pro investiční a obchodní projekty. „Ceny zpátečních letenek na této lince se pohybují od zhruba 2400 korun včetně všech poplatků,“ upřesnila Víšková.
Třetí z leteckých společností pravidelně létajících do Brna, nízkonákladový Ryanair, na své lince do Londýna vykazuje většinou více než devadesátiprocentní vytíženost. Šéf firmy dokonce na jaře naznačil možnost spuštění další linky, která však závisí na pořízení nových letadel.
Další linky, o nichž brněnské letiště jedná, by neměly být s pražskou a mnichovskou v přímé konkurenci. V jednání jsou například spoje do Ruska, Francie a Itálie.