Vondráček podle informací pražského dopravního podniku (DPP) loni na podzim nahrál první část nahrávek, kterou tvořily názvy tramvajových zastávek v Praze a dopravní a provozní hlášení pro autobusové a tramvajové linky v celém systému PID.
Každou z nich bylo nutné nahrát dvakrát, a to s intonací ukončenou a neukončenou, aby bylo možné skládat hlášení z jednotlivých slov a slovních spojení. Celkem tak šlo o téměř 2000 jednotlivých nahrávek.
Nyní se herec v dalších týdnech zaměří na názvy zastávek autobusů na území Prahy, což bude obnášet dalších 1315 nahrávek.
Poslední a největší skupinu budou tvořit názvy mimopražských zastávek příměstských autobusů, pro které bude nutné nahrát 7256 nahrávek.
Všechny nahrávky reviduje lingvistka a fonetička Veronika Štěpánová a finálně se dolaďují ve zvukovém studiu, dodala mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.
Poslední více než čtvrtstoletí byla hlasem autobusů a tramvají Dagmar Hazdrová, která provozní hlášení a názvy zastávek pražské MHD nahrává od roku 1996. Její hlas mohli cestující slyšet i v jiných městech. S nahráváním se ale před časem rozhodla skončit. Letos v březnu se stala čestnou občankou Prahy.
Hlášení stanic původně v MHD vůbec nebylo. První pokusy začaly až v 50. letech 20. století, kdy je do mikrofonu hlásil řidič. První kazetové přehrávače se pak v tramvajích objevily v roce 1987.
O rok později zahájil DPP první pokusy s digitálními hlásiči, v roce 1995 byl první celoplošně zaveden v metru. V autobusech a tramvajích se objevily v roce 1996.
Svůj hlas má i každá ze tří linek pražského metra. Na lince A hlásí názvy stanic a další pokyny Světlana Lavičková, na lince B zní hlas zesnulé Evy Jurinové, hlášení na lince C namluvil Tomáš Černý. Loni zahájil dopravní podnik stavbu nové linky D, která má vést z Pankráce do Písnice.