Středa 9. října 2024, svátek má Štefan, Sára
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Minci s vlastní fotkou? Za den

Česko

JABLONEC NAD NISOU Česká mincovna pod novým vedením přišla s receptem, jak zvýšit svůj podíl na trhu s medailemi z drahých kovů. K vyšším tržbám i ziskům by firmě měla dopomoci nejen nová verze internetového obchodu, ale i spuštění prémiové značky a nabídka personifikovaných medailí.

„Moje ambice jako manažera je během pěti let minimálně zdvojnásobit tržby a jsem přesvědčen o tom, že se nám zisk podaří zvýšit ještě výrazněji,“ řekl v rozhovoru pro LN Radek Šulta, ředitel České mincovny. Ta loni dosáhla tržeb ve výši 620 milionů korun a zisku zhruba 75 milionů korun. Letos očekává přibližně stejné výsledky. Již v příštím roce by přitom tržby měly vzrůst o 20 až 25 procent, a zisk dokonce o 30 procent a více. Mincovna toho chce dosáhnout nejen zvýšením efektivity, ale zejména produktovými novinkami.

„Abychom odlišili medaile, které vydává Česká mincovna, od těch, které si u nás nechají razit obchodníci, přicházíme v emisním plánu pro příští rok s prémiovou značkou – ČM s korunkou,“ řekl Karel Zoubek, předseda představenstva mincovny a zároveň majoritní vlastník společnosti Monetica. Ta letos na jaře Českou mincovnu koupila.

Značka ČM s korunkou se od příštího roku bude objevovat na všech medailích ražených podle emisního plánu České mincovny. Mimo ní používá ještě značku ČM pro všechny ražby mincovny a značku B s hvězdičkou pro oběžné mince ražené pro Českou národní banku. „Zjistili jsme, že někteří sběratelé se orientují jen a výhradně na medaile, které jsou raženy podle emisního plánu České mincovny, a kupují v průběhu roku celou naši edici,“ řekl Zoubek s tím, že nová prémiová značka má sběratelům usnadnit orientaci v nabídce mincí a medailí. Emisní plán pro rok 2011 firma zveřejní toto pondělí.

Další novinkou zejména pro širokou veřejnost je nabídka ražby personifikovaných medailí. „Zařízení na tuto ražbu jsme pořídili tento týden, ale chtěli bychom zákazníkům tuto službu nabídnout ještě v předvánočním čase,“ řekl Šulta. Podle něj by lidé mohli první medaile s vlastním textem darovat blízkým již letos pod stromeček.

„Samotné jedno personifikování trvá řádově několik vteřin, takže jsme schopni vyhotovit jednu zakázku v řádu minut,“ řekl Šulta. Podle něj by tak zakázka mohla být expedována do druhého dne od objednávky. Cena jedné textové personifikace medaile by měla začínat na dvou stech korun. Kromě textu si lidé budou moci nechat na medaili vyrazit například i svůj portrét. Kalkulace na tuto službu zatím nemá firma připravené.

Česká mincovna navíc tento týden spustila i novou verzi svého internetového obchodu.

Rozhovor s šéfy České mincovny čtěte v zítřejším vydání

Autor: