Pondělí 18. ledna 2021svátek má Vladislav -4 °C sněžení Předplatné LN

Diskuse k článku

Ministerstvo zakázalo Komunistický svaz mládeže

Ministerstvo vnitra rozpustilo Komunistický svaz mládeže kvůli programu. Rozhodlo se tak kvůli programu, který požadoval odstranění soukromého vlastnictví výrobních prostředků a jeho nahrazením vlastnictvím společenským.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mmf 24.3.2008 10:07

typické pro absurdistán v čechách

mladé rudé pošuky zakáží a staré rudé pošuky , ze kterých ti mladí čerpají peníze i iedologii máme v parlamentu . Nemohl by toto nějak vysvětlit Venoušek ajnc , Venoušek zvaj a kapří tlama na vnitru ?  A fašistické výroky a gesta a hlavně chování ODSS jakbysmet ?

Běžte s vaší modrorudou diktaturou do řitě , Rv(Y)Rv

El Cid 19.10.2006 16:45

mám rád tyto positivní zvěstě

penicilin 19.10.2006 11:23

Znárodňovala i Francie a Velká Británie.

Po válce znárodňovaly i Francie a Velká Británie. Taktéž Švédsko. Je zajímavé, že labouristy (resp. socialisty ve Francii nebo ve Švédsku) nikdo nezakázal.

Finrod Felagund 19.10.2006 12:36

Re: Znárodňovala i Francie a Velká Británie.

Však je to taky škoda a ekonomika Francie a Švédska je nedaleka státního bankrotu. V UK se vzpamatovali a baronka Thatcherová tomu učinila přítrž, a tak ekonomika UK vypadá mnohem lépe, nežli ekonomika Francie nebo Švédska....

penicilin 19.10.2006 12:45

Re: Re: Znárodňovala i Francie a Velká Británie.

Ty tlachale. Až budeme na úrovni Francie nebo Švédska, tak na tom budeme moc dobře.

Bath 19.10.2006 13:08

Re: Re: Re: Znárodňovala i Francie a Velká Británie.

Jestli to nebude tím, že u nich komunisti nevládli čtyřicet let?

korela 19.10.2006 12:49

Re: Znárodňovala i Francie a Velká Británie.

A likvidovaly také živnostníky, soukromé zemědělce, lidi s trochu jiným názorem (nebo i stejným)? posílaly je do lágrů?

Honza 19.10.2006 8:42

Životní podmínky za První republiky

V roce 1933 dosáhl počet nezaměstnaných podle oficiálních údajů 920.000 lidí a ve skutečnosti byl asi ještě o čtvrtinu větší. Za doby krize bylo nezaměstnaných 30.000 absolventů střední školy a SPŠ a 100 profesorů. V roce 1933 bylo 60% VŠ bez zaměstnání, např. konkurzů na vrátného v hotelu Pupp se zúčastnilo 11 lidí s akademickým titulem. Z dělnických a malorolnických rodin studovalo pouze 4%.

V roce 1920 se dokonce za vydržování učně zaměstnavateli platilo, a sice až 3.000,- Kčs ročně. Lidé pracovali mnohdy i 84 hodin týdně, v parních mlýnech dokonce 102 hodin týdně. Např. holiči dostávali první rok 10 Kčs týdně, druhý rok 15 Kčs. Mnoho dělníků bylo po vyučení vyhozeno, protože bylo lacinější vzít si nového učně. Často museli vykonávat i podřadné práce, uklízet mistrovou domácnost apod. Zatímco ještě v roce 1921 pracovalo v Československu 11.991 dětí ve věku 10-14 let, v roce 1933 to bylo již 46.835 dětí.

V ČSR (bez Zakarpatska) 28,4 z 1000 obyvatel bylo negramotných (na Slovensku z toho 81,6%), v celé zemi existovalo 2.698 mateřských škol, 86 jeslí s 1.286 místy a 13 VŠ, z toho jen jedna na Slovensku.

Z celkového počtu sociálně potřebných rodin mělo 58,5% jen jednu místnost, 5,5% bytů bylo v boudách nebo vagónech, 10% ve sklepě nebo v suterénu, 22,9% nemělo tekoucí vodu, 11,8% bylo polotemných či temných, 40% bylo vlhkých. Na 100 osob připadalo 62 lůžek. Mnoho chudých rodin bydlelo v přeplněných bytových koloniích (např. Hliník u Motola s byty 4x4 m, nájemné 40,- Kčs měsíčně).

Ředitel Živnobanky měl oficiální příjem 14.000 Kčs / hod., tj. asi jako 8.000 lidí, kteří na jeho zisky dřeli. V některých početných rodinách připadalo na člověka a den 1,72 Kčs. V roce 1931 bylo v ČSR 909 milionářů s ročním příjmem 1 mil Kčs. Textilačka měla roční příjem 4.000-5.000 Kčs.

Uko Ješita 19.10.2006 10:07

Re: Životní podmínky za První republiky

Machiavellisimus jako vysity. Co takhle pro srovnani napsat o zivotnich podminkach v SSSR ve tricatych letech, hm?? Treba o hladomoru, presidlovani celych narodu podle prani vsemocneho Josipa?

penicilin 19.10.2006 10:40

I ke komunistům musíme být objektivní.

I ke komunistům musíme být objektivní. (podotýkám: nejsem člen ani volič KSČM) Nedávno vyšla studie nezávislých ruských historiků (vláda jim povolila přístup do archívů NKVD a KGB) a v ní bylo jednoznačně napsáno, že se o žádné milióny Stalinových obětí nejedná. Žádných 30 milionů (tomu už věří snad jen ožralý Solženicyn, jehož ideálem je Franco a Pinochet), ale maximálně 1. A jednalo se vesměs o lidi odsouzené řádným soudem, Stalin měl pouze právo dát jim milost - ale nemusel tohoto práva využít. A co se týká Československa - od roku 1945 do roku 1990 bylo u nás vyneseno 490 trestů smrti. Z toho 270 už před 25.2.1948, což byli většinou kolaboranti a zrádci. Po 25.2.1948 to tedy bylo asi 220 trestů smrti včetně brutálních vrahů a žhářů. Nebo ty taky považujete za ty, co nesouhlasili s režimem? Nepopírám, že nějaké excesy byly, ale zase byla menší kriminalita. A kolik lidí popravila inkvizice nebo Pinochet v Chile? Nebo to patří k věci?

Bidlo 19.10.2006 10:44

Re: I ke komunistům musíme být objektivní.

ty jsi komunistický sajrajt první kategorie, táhni na Kubu ksindle rudá!

penicilin 19.10.2006 10:45

Re: Re: I ke komunistům musíme být objektivní.

Copak? Došly argumenty, tak se sahá k invektivám?

Uko Ješita 19.10.2006 10:56

Re: I ke komunistům musíme být objektivní.

1) Maximalne jeden milion? No to je sila... Jen na Ukrajine zemrelo 5 milionu lidi na hladomor.

2) Takze komunisticky rezim u nas vlastne sve odpurce neperzekvoval, jo? Doporucuju si pustit CS tydenik rocniky 51-53. V nich se svymi cistkami rezim az chlubil. Nezapomenu na komentar u reporteze o Americkem brouku (mandelinka). Rikalo se tam doslova: "Vyporadali jsme se s Horakovou, vyporadame se i s mandelinkou bramborovou." I kdyby nakrasne tohle byl jedniny pripad, jakoze neni, uplne staci na pochopeni podstaty uplatnovani komunismu v praxi.

diamant12@seznam.cz 24.3.2008 1:06

Re: Re: I ke komunistům musíme být objektivní.

Ano máte pravdu pane Ješito, ale ta propaganda s mandelinkou byla v době kdy USA prováděla bakteriologickou válku v Korei. Infikovaný hmyz byl shazován v kontajnerech, aby zničil úrodu a lidi onemocněli tuberou, cholerou, tyfem, atd. proto pokrokový svět i některé západní státy označily onen čin za barbarský a mandelinku za US brouka né jenom u nás. Je zajimavé, že po této válce byly bakteriologické zbraně zakázany. Tak to mělo logiku né??Pro Vás to je směšné, ale tak to bylo a je. Fakta jsou jenom jedna a překrucování je druhá věc a zároveň druhá propaganda. R^ R^

korela 19.10.2006 10:57

Re: I ke komunistům musíme být objektivní.

Samozřejmě to je nesmysl. Ti ruští historici, kteří toto píšou, byli nezávislí leda tak na archivním výzkumu. Komunistický žvást, nic jiného

jarda 19.10.2006 8:10

zmatenost

Včera jsem sledoval mladého muže- předsedu údajné komunistické mládeže- a ten tam blábolil, že má právo na názor s tím, že odebrat někomu majetek je "normální " věc a pokud hlásá takové bludy, tak proč je za to persekuovaný ... pan Grebeníček ihned přispěchal podpořit ubližovanému - a právě to je ten základní omyl takových lidí, každý by má mít svoje názory,ale ty by měly mít nějaké pravidla, pokud tyto pravidla překročíš, tak máš smůlu, ten stát je tu od toho aby na dodržování pravidel dohlížel / je to obecný názor/ o žádném ubližování nemůže být řeč a divím se , že se o tom vůbec diskutuje- porušil jsi pravidla slušné společnosti, pak tu nemáš co dělat ! a tečka bez diskuse !

P.S. Nevím jestli to jsou komunisti ve své zaslepenosti neustále něco brát a rozdělovat pochopit, jsem značně skeptický  

Al Bunda 19.10.2006 8:38

Re: zmatenost

Ten "předseda " byl fakt marný. Vše vyřeší čas. Za 8 let už se KSČ nedostane do parlamentu a bude klid. Voliči vymřou a těch pár mladých pomatenců 5% nedá.

Al Bunda 19.10.2006 9:39

Re: zmatenost

Ten "předseda " byl fakt marný. Vše vyřeší čas. Za 8 let už se KSČ nedostane do parlamentu a bude klid. Voliči vymřou a těch pár mladých pomatenců 5% nedá.

elsopo 19.10.2006 7:51

jestli se nekde strilelo do lidi

tak to bylo v cine na tom namesti v roce 1989....vsechny komunisticke staty prosperuji jen z faktu, ze pomalu prechazeji z komunismu ke kapitalismu....ty, ktere tak necini, tak se pomalu propadaji do vetsi zumpy.

Muki 19.10.2006 8:11

Re: jestli se nekde strilelo do lidi

No jeslize, jak se docitame z ruznych komunistickych prispevku, delnictvo bylo v Masarykove republice vystrileno, tak to vysvetluje, proc u komunistu byli nemakacenkove, holt jim nikdo jiny nezbyl

Cestovatel 19.10.2006 7:45

Naprostý souhlas

Konečně se začíná aspoň něco málo dělat s tou verbeží !R^ Když si vzpomenu na oběti komunismu, říkám si, jak je možné, že vůbec nějaká pitomá KSČM může právně v tomto státě fungovat ! Vystěhujme komunisty na Kubu !!!!>->->-

daimonion 19.10.2006 7:29

Komunisté

ČSSD se zaštiťuje oranžovou barvou, avšak mezi oranžovou a hnědou jsou velmi plynulé přechody ... že by se naši socani chtěli přiblížit k nacistům? :-/

BH 19.10.2006 6:58

Velmi dobře !

LLAKIN 19.10.2006 6:03

Žádné vjádření Majora Mildy???

;-D asi ma spoustu prace s rozpouštěním se... ;-D;-D;-D;-D

lpg 19.10.2006 6:39

Re: Žádné vjádření Majora Mildy???

Magor Vilma dnes není ve službě ( na vrátnici ). Teď doma snídá s prasatama.

Mejla 19.10.2006 5:09

100 % souhlas, jen tak dál. Buďto s nima zametem, nebo oni s námi.

.

BH 19.10.2006 5:42

Re: 100 % souhlas, jen tak dál. Buďto s nima zametem, nebo oni s námi.

take se domnivam....R^

kvik 19.10.2006 3:06

Re: Odstrelovani delniku a rolniku za prvni republiky

vyjimam:

Střílení do pracujících za první republiky   javascript:void(0)  javascript:void(0)Sobota, 17 prosinec 2005V současné době stále slýcháváme tvrzení o blahobytu první republiky. Sice jsem mladý člověk a tedy nepamatuji tu těžkou dobu, ale fakta ukazují pravdu jasně. A aby jste i vy, a nejen vy mladší, měli argumenty pro podobné "žvásty", uveřejňujeme fakta o první republice. Začínáme "demokratickým" používáním střelných zbraní proti pracujícím:1.února 1919bylo při generální stávce dělnictva v Bratislavě zastřeleno ozbrojenými legionáři 7 demonstrantů25.března 1920 byli při stávce zemědělských a lesních dělníků v Rumanově na Slovensku zastřeleni dva dělníci18.července 1920byl při mzdových demonstracích v Hlohovci četníky zastřelen dělník Jan Kulda a více než 10 demonstrantů bylo těžce zraněno18.prosince 1920byli na protestní demonstraci ve Vráblech zastřeleni tři stávkující a jedno děcko a přes 20 stávkujících zraněno

V současné době stále slýcháváme tvrzení o blahobytu první republiky. Sice jsem mladý člověk a tedy nepamatuji tu těžkou dobu, ale fakta ukazují pravdu jasně. A aby jste i vy, a nejen vy mladší, měli argumenty pro podobné "žvásty", uveřejňujeme fakta o první republice. Začínáme "demokratickým" používáním střelných zbraní proti pracujícím:1.února 1919bylo při generální stávce dělnictva v Bratislavě zastřeleno ozbrojenými legionáři 7 demonstrantů25.března 1920 byli při stávce zemědělských a lesních dělníků v Rumanově na Slovensku zastřeleni dva dělníci18.července 1920byl při mzdových demonstracích v Hlohovci četníky zastřelen dělník Jan Kulda a více než 10 demonstrantů bylo těžce zraněno18.prosince 1920byli na protestní demonstraci ve Vráblech zastřeleni tři stávkující a jedno děcko a přes 20 stávkujících zraněno

kvik 19.10.2006 3:09

Re: Re: Odstrelovani delniku a rolniku za prvni republiky

Stranky KSM vam uz po demokraticku zrusili a proto jsem to musel zkopirovat z archivu google.com. Neni nad svobodicku projevu, vidte?


Jednoduchý trik. Vědci našli nejlepší způsob, jak si získat přátelství kočky

Prémium, kočka, jak vytvořit vztah | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Majitelé koček dobře vědí, jak je s nimi někdy těžké pořízení. Umí dělat naschvály, jsou tvrdohlavé nebo nás prostě...

TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....

Život s Ester. Není úplně málo komplikovaná, přiznává trenér Bank

Trenér Tomáš Bank má velký podíl na lyžařských úspěších Ester Ledecké. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Je to už pět let, co od svého bratra Ondřeje přesedlal jako trenér k Ester Ledecké. Dovedl ji k olympijskému zlatu v...