„Nový koridor z okraje Plzně do Chebu už je zhruba z poloviny hotový,“ dodal. Stavby jsou rozděleny na tři části, první, z Plzně do Stříbra, je dokončená, další, Cheb–Planá a Stříbro–Planá, budou hotovy do konce příštího roku, respektive do listopadu 2011. Celá stavba si vyžádá 13,5 miliardy Kč, v čemž je zahrnut kromě nových kolejí, trolejí, výhybek a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení také nový dispečink. Ten by měl snížit riziko nehody způsobené lidskou chybou. Člověk je zařízením výrazně hlídán, dodal ředitel.
Vlaky budou rychlejší „Dálkové řízení provozu koridoru zajistí zejména bezpečnost na trati a zvýší komfort cestujících. Na celé trati se zkrátí cestovní doby mezi Chebem a Plzní o deset minut oproti současnému grafikonu,“ řekl Chaloupka.
Po skončení výstavby by se na trať měly dostat nové vagony.
Celou trať budou řídit dva dispečeři. Už dnes jeden z nich řídí úsek Plzeň–Stříbro. Na šesti počítačových terminálech vidí průjezdy vlaků, časy, poruchy, dálkově může prohlížet kamerou dění na stanici, čidla mu ukážou nepovolené vstupy do drážních objektů a může také například z plzeňské kanceláře elektricky ohřívat výhybky.