Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Moravané si pletou Moravu se Slezskem

Česko

PRAHA Předvolební kampaň do europarlamentu včera odstartovala i ve veřejnoprávních médiích. Na diváky a posluchače se bude předvolební propaganda valit až do 2. června.

Příležitostí televizní prezentace pohrdne jen málokterá strana. Včera tomu ale bylo jinak. Klip například nedodala nejsilnější levicová strana ČSSD. „Agentura Extender, kterou jsme si najali, nedodržela termín a spot dodala později. Uplatnili jsme na ně sankce, klip se na obrazovkách co nevidět objeví,“ řekl LN šéf tiskového oddělení ČSSD Ondřej Macura. „Je to moje manažerské selhání,“ uvedl spolumajitel agentury Extender Jiří Chvojka s tím, že klip je už k vidění na internetu.

Televizní spot včera v televizi chyběl i Demokratické straně zelených, za kterou kandiduje Olga Zubová. „Pokud vím, záměr nevysílat klip jsme neměli. Klip jsme odeslali. Věřím, že jde jen o nějaké nedopatření a brzy se objeví,“ uvedla Zubová. I její předvolební spot už je k vidění na internetu.

V plejádě spotů nechyběly ani bizarní výtvory. Například Moravané. cz v animovaném nacionálně laděném klipu vyzývají voliče: „Nehažte na to kakáč.“ Vystupují v něm i kreslení fanoušci fotbalového klubu Baník Ostrava. Autoři asi netušili, že jde o klub ze Slezska, nikoli z Moravy.

Ve spotu kandidáta KSČM Miroslava Ransdorfa se zase prohánějí dva rytíři na bujných ořích. Velmi zajímavý je i klip pražské strany Věci veřejné. Kandidáti strany v něm pracují od rána do večera pro blaho občanů natolik usilovně, že jedna z kandidátek se po ránu zkrášluje až v autě cestou do práce.

Autor: