Silnice jsou i po sněžení sjízdné, ale se zvýšenou opatrností. Řidiči by měli být obezřetní zejména v oblasti Jeseníků na Bruntálsku a Opavsku, kde v noci napadlo až 15 centimetrů sněhu a rozbředlá sněhová vrstva krytá posypem je tam i na hlavních tazích, řekla mluvčí Správy silnic Moravskoslezského kraje Šárka Vlčková. V ostatních částech kraje je na silnicích rozbředlá posypaná sněhová vrstva jen na silnicích nižších tříd ve vyšších polohách.
Jak bude další dny? Podívejte se na aktuální předpověď počasí.
„V terénu jsme v noci měli okolo 90 aut. Některé silnice jsou sjízdné se zvýšenou opatrností, ale větší problémy nejsou,“ řekla Vlčková. V Beskydech na Frýdecko-Místecku a Novojičínsku napadlo okolo čtyř až pěti centimetrů sněhu. Například v Ostravě ale padal spíše sníh s deštěm. Teď se teploty pohybují od minus tří do plus dvou stupňů.
Mlha a padající stromy
Obdobný stav silnic hlásí i Jihočeský kraj, kde si řidiči musí dát pozor na měnící se stav vozovek, místní mlhu i padající stromy. Dohlednost je snížená kvůli srážkám. Teploty se pohybují kolem nuly, na Šumavě mrzne.
Po ránu sněží především na Českokrumlovsku, sněhové přeháňky jsou na Českobudějovicku, Jindřichohradecku a Prachaticku, na Strakonicku padá sníh s deštěm a na Táborsku jsou dešťové přeháňky. Mlha se vyskytuje na Jindřichohradecku a Písecku.
Povrch dálnice D3 je holý a mokrý. Na hlavních tazích leží zejména na Šumavě, tedy Prachaticku a Českokrumlovsku, po chemickém ošetření břečka, na vedlejších tazích zbytky sněhu, někde na zledovatělé vrstvě. Po ránu hasiči odstraňovali strom třeba u Chrobol na Prachaticku.
Náklady na údržbu silnic:Zima na jihu Čech byla zatím mírná, náklady na údržbu komunikací v její první polovině byly podle ředitele krajské Správy a údržby silnic Jana Štíchy meziročně o něco vyšší. Za říjen až prosinec 2014 přišly na 69,5 milionu korun, proti stejnému období roku 2013 byly vyšší o více než pět milionů. V roce 2010 stál ovšem úklid sněhu a posyp ledovky více než dvojnásobek. Letos ve skladech zatím zůstaly asi dvě třetiny připravených posypových materiálů. Nejvíce práce silničáři zatím měli na přelomu loňského listopadu a prosince, kdy se tvořila námraza, která způsobila i pády stromů. |