„Obří souprava vyjede z Ostravy v úterý kolem poledne,“ řekla mluvčí holdingu Eva Kijonková. Ocelová konstrukce mostu je svařena do jednoho celku včetně zábradlí, délka mostu je 35 metrů, šířka 5,8 metru a hmotnost dosahuje 103 tun.
Konvoj bude mít šest doprovodných vozidel a jeden policejní vůz. Nakládka mostu začne v ostravských strojírenských provozech v 6.00 a jen samotné umístění nákladu na silniční tahače potrvá odhadem dvě hodiny. Most bude naložen pomocí dvou padesátitunových jeřábů na speciální podvalník. Celá souprava pak bude mít 55 metrů a 190 tun. Pro přepravu musí být použity dva tahače, jeden potáhne náklad vpředu, druhý bude tlačit návěs zezadu. Most pojede převážně v noci, aby nebránil běžnému provozu na komunikacích. V posledním říjnovém dnu bude složen na místě stavby.
Během přepravy bude nutná demontáž značek, svodidel a dalších potenciálních překážek a zábran, což bude zajišťovat tým asi 20 lidí. Největší problémy nastanou ve městech a obcích na kruhových objezdech, které se budou muset vzhledem k délce soupravy projíždět přímo.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava