Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Česko

Pryč s cyklopruhy, metro zdarma. Strana Klausova mluvčího představila program

Představení nové strany Motoristé sobě. Na snímku Petr Macinka, kandidát na primátora Prahy. (9. srpna 2022) foto:  Petr Topič, MAFRA

Nová strana Motoristé sobě v úterý na Žižkovské věži představila program a kandidátku do voleb na pražský magistrát. Povede ji mluvčí Václava Klause Petr Macinka, na dalších místech je třeba ekonom Vladimír Pikora či bývalý ředitel TSK Petr Smolka.
  12:49

Motoristé chtějí ve městě razantně zrevidovat počet cyklopruhů, zavést metro zdarma či jednu parkovací kartu pro všechny městské části.

„Naše město bylo před čtyřmi lety napadeno Piráty. Primátor (Zdeněk) Hřib umožnil vzestup cyklofanatiků z uskupení Praha sobě, kteří řidiče jen omezovali, převychovávali a šikanovali,“ líčil Macinka hlavní důvod, proč strana motoristů vznikla.

Kandiduje proto s jasným cílem - razantně snížit počet cyklopruhů ve městě. „Chceme zbourat všechny bariéry, které řidičům kladl do cesty stávající náměstek primátora Adam Scheinherr. Uděláme revizi všech cyklopruhů, kterými byla Praha v posledních letech doslova poseta. Chceme je smazat,“ řekl razantně Macinka.

Kromě cyklopruhů chtějí motoristé snížit také počet pomocného značení u silnic. „Myslím všechny ty lesy zelených plastových sloupků. V případě volebního úspěchu to chceme stihnout ještě před zimou, aby tyto ohyzdnosti nekomplikovaly práci silničářů,“ doplnil.

Líbí se vám návrhy Motoristů sobě?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00úterý 16. srpna 2022. Anketa je uzavřena.

ANO3512
NE3473

Snížení počtu cyklopruhů podle motoristů pomůže s průjezdností hlavního města. Cyklistika je podle Macinky v Praze pouze volnočasová aktivita, nikoliv způsob dopravy. „V zimě na kolech nejezdí nikdo až na pár nadšenců. Autem se oproti tomu jezdit musí,“ konstatoval Macinka.

Jedinou alternativou je MHD

Jako jedinou alternativu autům vidí Motoristé sobě veřejnou dopravu, kterou chtějí podporovat. Pražanům chtějí například zajistit jízdné v metru zdarma. Dále by cenu ročního jízdního kupónu platného v celém městě chtěli ze současných 3650 korun snížit na 1000 korun.

Další problém vidí motoristé v parkování. Současný systém ročních karet, které platí pro každou městskou část zvlášť, podle nich Pražany šikanuje. „Nevidíme důvod, proč by Pražané měli být omezováni a museli si pořizovat několik parkovacích karet pro různé městské části. Proto chceme zavést jednu parkovací kartu pro celé město,“ uvedl Macinka.

Toto opatření by však podle něj platilo jen během dne. Večer už by měli na parkování nárok pouze rezidenti z dané městské části, jako je tomu doposud.

Kromě Macinky je na kandidátce ekonom Vladimír Pikora, který je autorem hospodářské části programu strany. Dále také bývalý náměstek ministra dopravy a diplomat Jan Sechter a bývalý ředitel Technické správy komunikací Petr Smolka, který má být garantem odbornosti v dopravní oblasti.

Autor:

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...