Motoristé chtějí ve městě razantně zrevidovat počet cyklopruhů, zavést metro zdarma či jednu parkovací kartu pro všechny městské části.
„Naše město bylo před čtyřmi lety napadeno Piráty. Primátor (Zdeněk) Hřib umožnil vzestup cyklofanatiků z uskupení Praha sobě, kteří řidiče jen omezovali, převychovávali a šikanovali,“ líčil Macinka hlavní důvod, proč strana motoristů vznikla.
Kandiduje proto s jasným cílem - razantně snížit počet cyklopruhů ve městě. „Chceme zbourat všechny bariéry, které řidičům kladl do cesty stávající náměstek primátora Adam Scheinherr. Uděláme revizi všech cyklopruhů, kterými byla Praha v posledních letech doslova poseta. Chceme je smazat,“ řekl razantně Macinka.
Kromě cyklopruhů chtějí motoristé snížit také počet pomocného značení u silnic. „Myslím všechny ty lesy zelených plastových sloupků. V případě volebního úspěchu to chceme stihnout ještě před zimou, aby tyto ohyzdnosti nekomplikovaly práci silničářů,“ doplnil.
Líbí se vám návrhy Motoristů sobě?
Hlasování skončilo
Čtenáři hlasovali do 0:00úterý 16. srpna 2022. Anketa je uzavřena.
Snížení počtu cyklopruhů podle motoristů pomůže s průjezdností hlavního města. Cyklistika je podle Macinky v Praze pouze volnočasová aktivita, nikoliv způsob dopravy. „V zimě na kolech nejezdí nikdo až na pár nadšenců. Autem se oproti tomu jezdit musí,“ konstatoval Macinka.
Jedinou alternativou je MHD
Jako jedinou alternativu autům vidí Motoristé sobě veřejnou dopravu, kterou chtějí podporovat. Pražanům chtějí například zajistit jízdné v metru zdarma. Dále by cenu ročního jízdního kupónu platného v celém městě chtěli ze současných 3650 korun snížit na 1000 korun.
Další problém vidí motoristé v parkování. Současný systém ročních karet, které platí pro každou městskou část zvlášť, podle nich Pražany šikanuje. „Nevidíme důvod, proč by Pražané měli být omezováni a museli si pořizovat několik parkovacích karet pro různé městské části. Proto chceme zavést jednu parkovací kartu pro celé město,“ uvedl Macinka.
Toto opatření by však podle něj platilo jen během dne. Večer už by měli na parkování nárok pouze rezidenti z dané městské části, jako je tomu doposud.
Kromě Macinky je na kandidátce ekonom Vladimír Pikora, který je autorem hospodářské části programu strany. Dále také bývalý náměstek ministra dopravy a diplomat Jan Sechter a bývalý ředitel Technické správy komunikací Petr Smolka, který má být garantem odbornosti v dopravní oblasti.