„Původní logo neodpovídá potřebám muzea. (Dosavadní) logo je velmi technicistní a univerzální, což způsobuje zaměnitelnost. Předchozí červené písmeno M může být určeno pro jakékoliv muzeum, my ale chceme mít vlastní identitu. Abychom zaujali, musíme být jiní. Chceme být hraví a takoví, že budeme návštěvníkům přinášet dobrý pocit. Chtěli bychom oslovovat mladší lidi, rodiny s dětmi a dostat tam lehkost,“ řekl ředitel muzea Ivo Macek.
Okřídlení lvi jsou podle ředitele s budovou neodmyslitelně spjatí. Dvě sochy gryfů se totiž na budově nachází. „Nevytvořili jsme ho (logo) z ničeho, ale vychází z gryfů, kteří jsou na budově, a rovněž z loga, které muzeum kdysi dávno používalo. Vyjít z původního symbolu nám přišlo logické, navíc má řadu atributů, které mohou s lidmi komunikovat,“ vysvětlil Mikuláš Macháček, spoluautor vizuální identity, na které pracovalo studio zetzetzet.
Podoba gryfa je variabilní, aby ji organizace mohla používat v různých verzích na tiskových zprávách, v aplikacích nebo na sociálních sítích. Novou vizuální identitu předvede vedení muzea veřejnosti při sobotní muzejní noci. Společně s tím změní podobu také internetové stránky a sociální sítě muzea.
Hlavní budova muzea byla postavena v letech 1896 až 1898 podle návrhu architekta Antonína Balšánka. Pro veřejnost byla spolu s expozicemi slavnostně otevřena v září 1900. Od června 2020 prochází rekonstrukcí, její znovuotevření plánuje vedení muzea na začátek příštího roku.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz


















