Diskuse k článku
V Krušných horách se čelně srazily osobní vlaky, zemřeli dva lidé. Strojvůdce zadržela policie
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
M. Bednář 7.7.2020 23:54Tentokrát by policie už měla zadržet také někoho z ministerstva. Takhle už to dál nejde: https://zdopravy.cz/berounsky-pernink-je-dalsi-zbytecnou-nehodou-chybi-radioblok-53415/ |
![]() |
J. Lehký 7.7.2020 20:46Nedávno nějaký expert ČD tvrdil, že čelní srážky vlaků u nás v současnosti již nehrozí, protože posádky vlaků jsou vybaveny mobily a bůhví čím ještě, ale asi nevzal v úvahu, že záleží ještě taky na tom, jestli ten strojvedoucí komunikuje s dispečinkem, nebo zrovna se svou manželkou..! |
![]() |
Z. Lapil 7.7.2020 22:50Jenže taky psal, že ne všude je signál, ať už mobilní nebo GPS (trať ve svahu a pod stromy, píšu já). Mimochodem s ČD neměl ten člověk nic společného. Odkaz máte hned u článku, je to tenhle: https://www.lidovky.cz/domov/doprava-se-od-nejvetsi-zeleznicni-nehody-zmenila-presto-muze-k-podobnemu-nestesti-znovu-dojit.A200630_151017_ln-doprava_ele A taky zkuste počítat: traťová rychlost je tam 50km/h (viz video, 1:31) a vlaky jedou proti sobě, takže mezi (pravděpodobně neoprávněným) odjezdem ze stanice a srážkou uplynulo nějakých 40-50 vteřin. Za tuhle dobu ze "škytající" GPS zjistit, co se děje (i případný automatický sledovač bude mít prodlevu, aby nekvílel furt) a zastavit DVA vlaky pomocí mobilu s diskutabilním signálem... No, chtěl bych vás vidět. Zmiňovaný "generální stop" taky, nepletu-li se, funguje tak, že na všechny semafory hodí červenou, což v situaci, kdy mezi vlakem a hrozícím průšvihem žádný semafor není, taky jaksi nefunguje. Neboli jsou místa a situace, kdy je "to" na člověk |
![]() |
S. Tomáš 7.7.2020 19:59Ušetřilo se za platy výpravčích, drahá technika vysadila |
![]() |
S. Voruda 7.7.2020 19:02je to typický případ regionální dopravy a i příhraniční a provozovatel toho žlutého vlaku je kraj.Jenomže ta vlaková trasa podle grafikonu není nijak hustá aby se do ní dostal vlak do smyku a také proto,že tam jsou fírové ,kteří ty grafikony znají nazpamět naprosto přesně za celý časový harmonogam denno denně.Takže vlaky pustil proti sobě dálkový pokyn signalizace.Pokud se tak stalo,alespon jeden z nich měl zvednout mobil a nechat si upřesnit situaci. Protože musela být jiná situace než na kterou byl zvyklý každý den. |
![]() |
J. Kuneš 7.7.2020 17:34Že by zklamal systém zabezpečení trati. To se mi nechce věřit. |
![]() |
S. Voruda 7.7.2020 21:04on totiž asi žádnej nebyl,když ten článek upřesnili....možná si i sami ty výměny přehazovali ručně natož aby tam bylo nějaké návěstidlo....Havlíčka tam měli okamžitě zlynčovat. |