130 let

Učitelům se do ožehavých témat ani nechce. | foto: Profimedia.cz

Premium

Nový způsob výuky dějin 20. století. Učitelé s tím mají problém, děti si budou hledat odpovědi samy

Česko
  •   5:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
PRAHA - Ve školních hodinách dějepisu se žactvo zevrubně zaobírá mytickými přemyslovskými knížaty nebo středověkými válkami, ale na etapu, která k dnešku těsně přiléhá a ovlivňuje ho, zpravidla nezbude čas.

TESAŘ: Před 30 lety se začala rozpadat Jugoslávie. Příčiny válek nebyly v lidech, ale v systému

Dějiny dvacátého století se na školách nestíhají probrat, a často je to proto, že se učitelům do ožehavé látky nechce. Čerstvá historie, již má řada lidí v paměti své nebo rodinné, budí rozpory mezi pedagogy a rodiči, kteří výklad mnohdy nepovažují za učební látku, nýbrž názorovou propagaci. Typicky když dojde na minulý režim nebo devadesátá léta.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Markéta Rizikyová
  • Vybrali jsme pro Vás